Már ma késő délután visszaadhatja a Stadler a harmadik tram-traint a MÁV szerint

Az 50 ezer kilométeres tartampróba sikeres teljesítése után a tram-train az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően november 29-én megkezdte utasforgalmi próbaüzemben az ingyenesen igénybe vehető menetrendszerinti közlekedését – írja a MÁV közleményének bevezetője.

Jelenleg 80 km/h-ás sebességet engedélyezett a hatóság az utasforgalmi próbaüzem alatt, amely során a jármű gyártója minden az utasforgalomból, a pálya adottságaiból és egyéb összetevőkből fellépő hatást vizsgál és a jármű megfelelő beállításával kezel, hogy a szerelvények a legkomfortosabb utazást tudják biztosítani az utazóközönségnek. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak, akadhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák.

Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi. A hétfői nap során az egyik járművet soron kívüli karbantartásra a karbantartó telephelyre szállította a gyártó. A Stadler tájékoztatása alapján a járművet ma késő délután visszaadják a MÁV-Start-nak, így legkésőbb a holnapi napon újból három tram-train fog közlekedni a vonalon.

Megjegyzik, utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően fogják a járművek elérni a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget. A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek.

Arról, hogy meghibásodott a hétfőn hajnalban még Lázár Jánosékat is szállító tram-train egyik dízelmotorja, ezért azt a délután folyamán kiállították a forgalomból, itt írtunk. A tervezett három jármű helyett csak kettő közlekedik jelenleg is Szeged és Hódmezővásárhely között, a menetrend is felborult. Azt is megírtuk, hogy az eredetileg tervezett 100km/órás sebességnél bizonyos szakaszokon erőteljes kígyózásba kezdenek a tram-trainek Szeged és Hódmezővásárhely között több helyen is, emiatt csökkentették ideiglenesen 80-ra a megengedett sebességét:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Erőteljesen kígyózik a tram-train nagy sebességnél, ezért kellett korlátozni

Nemrég írtunk a tram-train egy másik oldaláról is, mégpedig nem a fényesebbikről. A cikkben összeszedtük a kisebb és nagyobb hibákat, kezdve a porral oltótól a fékeken át egészen az egyik alkatrész okozta túlzott áraméhségig. Ezek legfőképpen a járművekre koncentrálódtak, most azonban egy olyan – egyelőre ismeretlen eredetű –, nem feltétlen járműhiba jelentkezett, ami sokkal nagyobb gond az eddigieknél, de leginkább drágább lehet a javítása, valamint növelheti a menetidőt is.