Nagy Sándor Szeged városfejlesztésért felelős alpolgármestere reagált Lázár Jánosnak a tegnapi sajtótájékoztatóján elhangzottakra, ahol az országgyűlési képviselő, kormánybiztos azt mondta, hogy már csak Szegeden múlik az, hogy mennyi lesz a kombinált összvonalas bérlet ára Hódmezővásárhely és Szeged viszonylatában – írja a Hódpress.
Mint az ismert, Lázár János tegnap tartott élő sajtótájékoztatót Hódmezővásárhelyen, ahol több bejelentést is tett a tram-train pontos indulásáról és az árakról. Itt hangzott el az is, miszerint a szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására, ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd, választ még állítólag még nem kaptak.
Lázár János élőben jelentkezett Hódmezővásárhelyről, ahol elmondta, hogy az utasoknak november 29-én lesz a nagy nap, reggel 3 óra 31 perckorindul el a ”próbaüzem”. Az első szerelvény természetesen Hódmezővásárhelyről indul, ezután Szegedről 4 óra 38 perckor vissza, azaz a szegedieknek ez lesz az első.
Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere szerint azonban a labda nem náluk pattog. Nagy a lapnak elmondta, a tarifarendszert illetően jelenleg
van egy Szeged által ismert tervezet, amire nem kaptak a minisztériumtól reakciót.
A MÁV Start és az SZKT dolgozott ki közösen egy tervezetet, amelyhez a minisztérium jóváhagyása kell, de az alpolgármester a véleményükről egyelőre semmit nem tud. A tarifarendszerhez többoldalú megállapodást kellene kötni a felek között, melyek a MÁV, az SZKT, Szeged, illetve Hódmezővásárhely városai.
Az is kiderült; azzal, hogy a tram-train lesz az 1-es villamos és ugyebár a MÁV veszi át a vonal üzemeltetését a várostól, mintegy 20–30 millió forintnyi megtakarítás keletkezik, ráadásul a felszabaduló járműveket is tudják máshol hasznosítani. Jelenleg azonban nincs a MÁV-START-tól és a minisztériumtól olyan anyag, vagy javaslat, amit el kellene, vagy egyáltalán el tudnának fogadni – mondta Nagy Sándor.