BYD-kiszolgálóútról és kerékpárútról döntött a közgyűlés pénteken

Több fejlesztésről is döntött pénteken a szegedi közgyűlés az MTI összefoglalója szerint.

Az 502-es főutat folytatva az 5-ös út és a 4519-es jelű sándorfalvi út között 5 kilométeren kétszer kétsávos, valamint 700 méteren kétszer egysávos út épülhet az ehhez kapcsolódó kerékpárutakkal, járdákkal, öt csomóponttal és a csatlakozó utakkal. Az új út többek között a BYD-gyárat fogja kiszolgálni. 

Elkezdődik az új kerékpárút tervezése a nagykörúton a József Attila és a Kossuth Lajos sugárút között, a városban található 137 elhagyott biciklironcsot pedig a közterületi járműtárolás tilalmáról szóló rendelet módosításával már elszállíthatják. A kerékpárokra a közterület-felügyelők a jövőben figyelmeztetést helyeznek el, majd tíz napon belül intézkednek.

Emellett biciklitárolók, buszmegállók is épülhetnek. A dolgozók fenntartható munkába járásának támogatására ír ki pályázatot az önkormányzat szegedi székhelyű és telephelyű vállalkozások számára, akik legfeljebb 2 millió forintot kaphatnak meg támogatásként. Valamint elfogadták azt a határozatot is, hogy a Electron Holding Zrt. energiatárolós és aggregátoros kiserőművet építhet a város határában.

Az önkormányzat változatlan feltételekkel, két évvel – 2026 végéig – meghosszabbítaná a helyi autóbuszvonalak működtetésére kötött szerződést a Volánbusz Zrt.-vel. Amennyiben erre a céget felügyelő Építési és Közlekedési Minisztérium nem ad engedélyt, a szolgáltatásra 8+2 évre közbeszerzést írnak ki.

A közgyűlés egyébként érdekesen indult, mivel kérdéses volt, hogy Szabó Bálint egyáltalán részt vehet-e. Kiderült, a Pécsi Törvényszék hatályon kívül helyezte korábbi döntését, így mégis maradhat képviselő