Az elmúlt hónapokban nem érkezett új hír a szegedi Rheinmetall-beruházásról, és a korábbi soft launch-ot, vagyis a hivatalos helyről érkező, de nem hivatalos bejelentést elnyomja a decemberben bejelentett, a kínai BYD tervezett elektromosautó-gyárának projektje.
A Világgazdaság friss információi szerint ugyanakkor a Rheinmetall érkezése továbbra is támogatottságot élvez és arra változatlanul fontos projektként tekintenek, mely során a német hadiipari óriás civil tevékenységének részeként hidrogént és e-mobilitási alkatrészeket gyártó üzemet létesítene a városban. Ugyanakkor nem csupán gyártást lenne Szegeden, hanem masszív kutatás-fejlesztés is, mivel lenne egy lézertechnológia-bázis is a lap szerint a Szegedi Tudományegyetem tudományos ipari parkjában. Ezzel első fecske lenne, amely más cégekre is ösztönzően hatna.
A projekt komolyságát és megvalósulásának tényét az is alátámasztja, hogy a Rheinmetall már kifejezetten szegedi pozíciók álláshirdetéseit is megjelentette a LinkedIn-en. Az előzetes hírek szerint a Rheinmetall üzemének megépítése 2024 második felében kezdődhet meg, és ezzel ezres nagyságrendű új munkahely jönne létre. Fegyvereket és lőszereket nem állítanának elő itt, azonban olyan munkafolyamatokat végezhetnek el, amelyek végső soron hadieszközök előállítását is szolgálhatják.
Arról egyébként Lantos Csaba energiaügyi miniszter beszélt a Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Általános Iskola és Szakképző Iskola felújított épületének átadásán január végén, hogy a BYD-gyár nem önmagában áll majd; a szegedi Science Parkban működik az ELI ALPS lézeres kutatóközpont, amely az Európai Unió tíz legnagyobb alapkutatási infrastruktúrájának egyike, és a parkba új üzemek is települnek hamarosan. Ezzel a Rheinmetall szegedi beruházására is utalhatott a miniszter, bár ezt nem részletezte tovább.