Botka László az RTL Híradónak beszélt arról, hogy a kormányoldal és a kormánykritikus erők is egyetértettek abban, hogy a BYD nevű kínai autóipari vállalat Szegeden építse fel új gyárát, az ehhez szükséges döntéseket egyhangúlag hozták meg. Botka szerint Szegeden nem lesz akkumulátorgyár és „vegyipar”, és a kormánnyal végig közösen dolgoztak a sikerért. Azt azért sajnálja, hogy ez különlegesnek számít.
A polgármester azt mondta a híradónak, hogy óriási öröm, hogy hivatalossá vált a BYD érkezése. Nem összeszerelő üzem fog Szegeden épülni, hanem itt fogják gyártani a legmodernebb elektromos autókat.
A BYD először az év elején jelent meg Szegeden, akkor más magyarországi és európai helyszíneket is megtekintettek, majd áprilisra derült ki, hogy ha Magyarország lesz a befutó, akkor Szegedre jönnek.
Hogy végül Szeged nyerjen, ahhoz egyrészt a 300 hektáros ipari terület kellett, ahol majd az egység megépül, illetve hogy két autópálya (M5-ös és M43-as) összeköttetésében is áll. Másrészt itt magas a szakképzés minősége, harmadrészt pedig egyetem is van itt.
„Egészen biztos, főleg az első időszakban érkezni fognak kínai munkavállalók is, elsősorban azért, hogy betanítsák a magyarokat”
– mondta Botka, de hozzátette, hogy a cégnek is érdeke, hogy minél több helyi munkavállalója legyen, és bízik abban, hogy a BYD miatt később több fiatal marad majd Szegeden.
A szóbanforgó terület nagyját az önkormányzat már megszerezte, akikkel nem tudnak megállapodni, azoknak a földjeit kisajátítják. A tervek szerint január végén már előszerződést is tudnak kötni a céggel. Mikor feljött, hogy ha Szegeden nem is, Kisteleken épülhet-e akkumulátorgyár a BYD-hez köthetően, a polgármester azt mondta, hogy „a beruházás részletkérdéseiről néhány héten belül a cég fog nyilatkozni”.