Financial Times: Pénteken bejelenthetik a szegedi BYD-gyárat

A BYD utolsó körös tárgyalásokat folytat a magyar kormánnyal, hogy többmilliárd eurós beruházás keretein belül egy új elektromosautó-gyárat építsen Szegeden, amelyet akár már pénteken be is jelenthetnek – írja a Financial Times.

A gazdasági lap három forrásra alapozva azt írja, hogy a kínai csoport nemcsak elektromos autókat, de akkumulátorokat is tervez gyártani Szegeden. Erről októberben a 24.hu is írt, a magyar lap információi szerint a leendő gyár egész területét tekintve csak egy kisebb, 50 hektáros területen történne akkugyártás. Botka László polgármester korábban cáfolta, hogy akkumulátorgyár épülne Szegeden, azt ugyanakkor elismerte, hogy „sok személyes tárgyaláson vagyunk már túl itthon és külföldön is”.

A BYD-nek már van buszgyára Magyarországon, a vállalat most egy teljesértékű autógyárral szeretné megvalósítani ambícióját, hogy az évtized végére vezető legyen az európai elektromosjármű-piacon. Céljuk, hogy 2030-ra a régióban értékesített elektromos autók tíz százalékát ők adják el, mondta a BYD európai vezérigazgatója, Michael Shu korábban az Financial Times-nak.

Magyarország és a cég között folynak a tárgyalások, ezt csütörtökön erősítették meg a lapnak forrásaik. Sem a BYD, sem a kormány nem kívánta kommentálni ezen értesüléseket, de Orbán Viktor a nap folyamán arról beszélt az általa tartott Kormányinfón, hogy a szegedi és békési beruházásokkal ki tudják majd használni az itteni munkaerőt, így nem lesz szükség nagyobb arányú külföldi munkaerőre.

A Financial Times szerint a szegedi BYD-gyár lesz az első valóban nagyléptékű kínai autóüzem Európában. Bár a Nio, a Great Wall Motor és mások mind célba vették a régiót, és várhatóan idővel gyárakat építenek, ezek még nem realizálódtak.

A terület, ahová a gyár épülne

Fotó: Rostova Anna / Szegeder

A BYD korábban Németországot, Franciaországot, Spanyolországot, Lengyelországot és Magyarországot választotta ki lehetséges helyszínnek első európai üzeméhez, mondta Shu. A BYD egy időben tárgyalt a Forddal is a németországi saarlouis-i üzem megvásárlásáról, de októberben a Ford azt mondta anélkül, hogy megnevezte volna a céget, hogy a lehetséges vásárló kihátrált.

A cikk megjegyzi azt is, hogy a BYD várható szegedi helyszíne közel van a kínai és helyi vállalatok által épülő Belgrád–Budapest vasútvonalhoz is, ami szintén előnyt jelenthetett.

A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy az olvasók Budapesten és egész Magyarországon értesüljenek a legfontosabb és legérdekesebb szegedi és környékbeli témákról és történésekről. Ez a cikk ezen együttműködés keretén belül jelenik meg a Telexen is. Ha szeretnéd, hogy még több sztorit tudjunk feldolgozni és az ország elé tárni, támogasd a Szegedert! Az eddig a Telexen megjelent cikkeink ide kattintva érhetők el.