Az MKKP elbontaná és a harmadik Tisza-hídba építené a belvárosi parkolóház anyagát

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt ismét jelentkezett egy bejegyzéssel, viszont most nem festettek át egy köztéri elemet sem: ezúttal az Arany János utcai parkolóházat bontanák el. Mint írják, „a Mérnökeink arra jutottak, hogy ha elbontanánk az üresen álló parkolóházat, annak anyagából megépülhetne a 3. híd Szegedre”.

A viccposzt hátterében az állhat, hogy a napokban volt hír a harmadik híd, miszerint az átkelő tervei ugyan már készülnek, ám a tervet megvalósítani valószínűleg csak magyar költségvetési forrásból lehetne, de az most nem látszik, hogy mikor áll majd rendelkezésre. Másrészről a Telex cikkezett a belvárosi Arany János és Dózsa György utcák sarkán álló parkolóházról, melyet egyelőre se lebontani, se felújítani nem éri meg, így üresen áll.

A lap cikke szerint az első szegedi parkolóház megépítéséről még az ezredfordulón döntött a Bartha László polgármester vezette szegedi önkormányzat. 2003-ra fel is épült, a megnyitón pedig, amikor már Botka László vette át a stafétát, egyetlen baloldali politikus sem jelent meg. Országosan mindössze a fővárosban volt egy hasonló rendszerű parkolóház. Egy kocsi beállásához majdnem 10 perc kellett a gépi teherliftes emelő miatt, kifelé szintúgy, de csúcsidőben ez több is lehetett, ugyanis csak egy be- és kijárata volt.

Fotó: Bálint András / Szegeder

A fentiek miatt egyre csökkent a népszerűsége és a kihasználtsága. Próbálkoztak azzal is, hogy télire heti áron olcsón kiadták a helyeket garázsjelleggel, de az sem hozott elég pénzt a fenntartáshoz: a parkolóház kihasználtsága még így is végig 30 százalék alatt maradt, így 2018 nyarán teljesen bezárták azt. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a Telex kérdésére azt mondta, már 1 milliárd forintnál többet költöttek az épületre és üzemeltetésére.

A parkolásért felelős közlekedési cégnél, az SZKT-nál továbbra is keresik a lehetőséget, miként lehetne hasznosítani az épületet. Felmerült a tönkrement gépezetet kicserélése is, de az drága lenne, és az alaphelyzet sem változna vele, ráadásul átlagosnál nagyobb méretű személyautókat, például terepjárókat nem is tudna fogadni. Az egészet teljesen lebontani pedig akkora kiadás lenne, amit valószínűleg a telek esetleges eladásának az ára sem fedezne.