Akár ki is tilthatják az autókat a Belvárosi hídról a harmadik híd átadásával, de nincs még végleges döntés

A 444-en jelent meg egy paywallos cikk a szegedi harmadik hídról, ami összefoglalja az elmúlt évtizedeket, és sorra veszi, most hogy áll a projekt, említve például a tavalyi közmeghallgatást.

A harmadik híd jelenleg a tervezési szakaszban tart, a megrendelő a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jogutódjaként az Építési és Közlekedési Minisztérium. Elméletileg idén augusztusban az engedélyes, jövő augusztusban a kiviteli terv szintig kell eljutni.

Hogy mikor lesz híd, azt Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester sem tudja megsaccolni. „A tervet megvalósítani valószínűleg csak magyar költségvetési forrásból lehetne, de az most nem látszik, hogy mikor áll majd rendelkezésre.”

De nem is ez a cikk érdekes része, hanem az, amiről jó pár éve nem, vagy csak alig esett szó:

mi lesz a Belvárosi híddal, ha kész a harmadik?

Megkérdezték az alpolgármestert, hogy a harmadik híd megépítésével kitilthatják-e az autókat a Belvárosi hídról. Nagy Sándor szerint erről döntés még nincs, de az biztos, hogy számítógépes modellezés szerint a forgalom meghatározó része a harmadik hídra terelődne. Az alpolgármester személyes véleménye szerint ki lehetne alakítani olyan forgalmi rendet, „ami nem jelent teljes zárást, de nem is ösztönöz a Belvárosi hídon át közlekedésre”.

A Belvárosi híd mint autómentes átkelő csak ritkán tapasztalható meg zavartalanul, legutóbb tavaly június végén volt ilyen, amikor a dilatációs elemek cseréje miatt két hétig csak a közösségi közlekedés és a kerékpárosok használhatták a hidat.

Budapesten igen hasonló téma tartja jelenleg lázban a közlekedőket: ha teljesen elkészült a Lánchíd, arra visszaengedjék-e az autókat, vagy maradjon meg csak a buszoknak (amik így sokkal gyorsabban jutnak át a két folyópart között) és a kerékpárosoknak, rollereseknek (akiknek ez lenne az egyetlen biztonságos és nyugalmas átkelési pont, ahol nincsenek konfilktuspontok az autósokkal)?

Épp szombaton tekert sok ezer bringás az autómentes, átjárható Lánchídért Désirée Bonis, a Holland Királyság magyarországi nagykövete részvételével. „A felújítást megelőzően szinte lehetetlen volt közlekedni az állandó forgalmi dugók miatt, most azonban egy vonzó útvonal a fenntartható közlekedési eszközöket előnyben részesítők számára”, írták a szervezők.