Az Index vette észre, hogy Magyarországra érkezett Ciprusról egy Airbus KC2 Voyager típusú, légi utántöltésre és csapaszállításra használt gép még szerdán, amely a brit légierő kötelékébe tartozik. A ZZ343 hívójelű gép délután fél 1 körül érkezett meg a Balaton térségébe, ahol tizenkét kört tett egy ”szabályos” alakzat szerint a tó felett, majd elhagyta hazánk területét, méghozzá Hódmezővásárhely és Szeged között.
A Flightradar24 oldalán visszanézhető a gép útvonala. Eszerint meglehetősen alacsonyan, körülbelül 6,7 kilométeres magasságban repült át Hódmezővásárhely és Székkutas között, majd elérte a Balatont, és nem sokkal 15 óra után kezdte meg a visszautat immáron jóval magasabban (11 kilométer körül), de Szeged közelében átrepülve. Ezek alapján több mint két és fél órát volt a Balaton felett.
Célja valószínűleg tényleges légiutántöltés lehetett olyan katonai gépek számára, melyek a jeladójuk bekapcsolása nélkül repülhettek, így nem látszottak a Flightradar24 oldalán. Az ilyen műveletek nem számítanak rendkívülinek a szomszédban zajló háború miatt.
Forrás: Flightradar24
Csak némileg tartozik ide, hogy szinte ezzel egy időben egy másik, az MMF18-as hívójelű gép is a Balaton felé érkezett, amely a hollandiai Eindhovenben szállt fel. Az Airbus A330-243 MRTT típusú légiutántöltő gép a Radarbox oldal szerint kétszer is a Balaton fölött körözött szerdán.
Továbbá a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár is bejelentette csütörtökön közösségi oldalán, hogy délutáni és éjszakai kiképzési gyakorlatot tartanak a Magyar Honvédség Gripenjei február 23-án és március 2-án. A tájékoztatás szerint a pilóták a két csütörtöki napon 14 és 21 óra között hajtják végre repülési feladataikat.
A gyakorlat idején Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros, Nagyatád, Kaposvár, Szigetvár, Szolnok, Veszprém, Várpalota és Hajmáskér térségében a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatásra lehet számítani.