A Telex írta meg, hogy az elmúlt években elsorvasztották az újszegedi vonatközlekedést, a MÁV pedig évek óta igérgeti, hogy rendezi a területet. Sajnos még mindig nem tudni, mikor bontják el az újszegedi vasútállomás méltatlan állapotban lévő épületét.
Az állomás sorsáról mi is több cikkben beszámoltunk már az évek során. Például akkor, amikor 2021-ben a MÁV közölte, le fogják bonatni az épületet, amikor visszaállították a Mezőhegyes–Újszeged vonatot, vagy arról is, amikor a szóban forgó Makó–Újszeged vonalra hirdették meg a tervezett újabb tram-train szakaszt is.
Jelenleg több felhívás található az épületen arra, hogy abban tartózkodni veszélyes. A falak és a tető omladoznak, az ajtók és ablakok be vannak deszkázva. Egyszóval siralmas állapotban van az épület. Az ígéretnek, miszerint hamarosan elbontják az épületet, eddig még nem tett eleget a MÁV, pontos dátuma sincsen jelen pillanatban ennek a műveletnek. A Telex többszöri visszakérdezésére is csak annyit közöltek, hogy
jövőre, ha lesz pénz, akkor elbontják, konkrét időpont nincs.
Valamennyi fejlesztés ugyanakkor történt az elmúlt években, építettek kerékpártárolót és egy eső elől védett várakozót is.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Ezen az állomáson haladt át 1883 és 1888 között a híres Orient expressz is, de Temesvárra és Aradra is utazhattak innen az emberek a vasúti Tisza-híd lebombázásáig. Az 1950-es 60-as években több száz utas fordult meg az állomáson naponta – írja a Telex cikke hozzátéve, hogy mára azonban csak 20 vagy talán 30. Ez köszönhető a vasúti pálya elhanyagolásának és a hosszú menetidőnek is, amely Makóig 43 perc, Mezőhegyesig pedig 2 óra.
Idén szeptember végén eredményesen zárult le az a közbeszerzési pályázat, amelyben az áll, hogy a Szeged–Szabadka tram-train kiépítésének csak a terveztetésére több mint 880 millió forintot fog költeni Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. Jogos kérdést tesz fel a Telex: „ha majd Szabadkáig járnak az új vasútvillamosok, akkor is úgy áll-e még a helyén a romos újszegedi vasútállomás, mint ahogyan most?”