Május másodikán közölte a tram-train projekttanácsadója, Mucsi László, hogy a vasútvillamosok megszerezték a hatósági engedély, hamarosan százzal mehetnek. Ezért az Átlátszó közadatigénylést nyújtott be az egykori ITM felé (ma már TIM), akik megküldték az engedély kivonatát, melyből többek között az derült ki, hogy a Makó–Szeged vasútvonal is kapott engedélyt, ahol pedig nincs is közvetlen összeköttetés.
Mint azt mi is megírtuk, Mucsi László projekttanácsadó még május elején beszélt arról a vásárhelyi Rádió7 műsorában, hogy a vasúthatóság már ki is adta a típusengedélyt, így a tram-train 100 km/h-val mehet Hódmezővásárhely és Szeged között, valamint a végleges, sűrített menetrend is rövidesen kialakul és elindul.
Az engedély kapcsán az Átlátszó az ITM-től kért közadatigénylést, ebből a következő derült ki: „A Tram-Train dízel-villamos motorvonat engedélyezett legnagyobb sebessége az üzemeltetésre vonatkozó szabályok és egyéb utasítások betartása mellett, vonat üzemben jól működő éberségi és vonatbefolyásoló berendezéssel, az érvényes sebességkorlátozások betartásával: 100 km/h, villamos üzemben: 50 km/h.”
Ebben tehát semmi rendkívüli nincsen, azonban a járművek az engedély szerint nem csak a Szeged–Hódmezővásárhely vonalon közlekedhetnek, az engedély tartalmazza még a következőket is az Átlátszó cikke szerint:
További érdekesség, hogy a tram-train ugyanakkor a Hódmezővásárhelyet Makóval összekötő szakaszra, a 130-as vasútvonalra viszont nem kapott engedélyt, ahol már 2009 óta nem járnak személyvonatok. A MÁV 2015-ös dokumentuma szerint ideiglenes szünetel a személyszállítás.
Az engedélyben szereplő 121-es vasútvonalon a szerelvények legfeljebb 60-nal járhatnak, így nem sok értelme lenne a tram-traint ráengedni. A vonal további érdekessége, hogy Szeged felé „zsákutca”, mivel nem ér el a pályaudvarig. Ide kell majd ugyebár a harmadik híd, amelynek egyelőre csak a közúti része épül meg, ha megépül. Jelenleg egy több éves tervezési folyamat zajlik most, ráadásul a vasúti résznek csak a pilléreit akarják kivitelezni első körben, hogy aztán később majd ráépíthessék a vasúti felépítményt, ha aktuális lesz; pont ezért furcsa ez az engedély.
Az újszegedi állomás, ahová jelenleg Makóról érkeznek a vonatok, kritikán aluli állapotban van. Sőt, azt is megírtuk, hogy az épületet le akarja bontani a MÁV, de az új híddal együtt, a körút bezárásával maga az állomás is értelmét veszítené. A teljes hatósági engedélyt az ITM egyébként nem adta ki az Átlátszónak arra hivatkozva, hogy az engedély meg nem ismerhető adatokat is tartalmaz.
További érdekesség is kiderült a tram-train kapcsán Kuhár Bence videójából: többek között arról beszél a vasútról vlogoló YouTuber, hogy a tram-train járművek is érintettek egy olyan változásban, amely a jegykezelőkre vonatkozik. Egyelőre ez még csak egy tervezet a vasúttársaságnál, valamint csak az esztergomi vonal lenne egyelőre érintett, de a vasútvillamos járműveinél sem kéne több jegyvizsgáló: a járművezető dönthet úgy, hogy ha minden megfelelő, akkor egy vezető jegyvizsgálóval is elindulhat.
Ez azonban jelenleg nem oszt, nem szoroz, mivel eddig is jegyvizsgálók nélkül járt a szerelvény, így a szabályozás valószínűleg egy általános rendelkezés lehet, ha esetleg más vonalakon is használnák a tram-train szerelvényeket.