Aki mostanában Budapest és Szeged között vasúttal közlekedett, meglepve tapasztalhatta, hogy az MÁV új, korszerű IC+ kocsikkal megegyező festésű InterCity-kocsik jelentek meg ezen a vonalon is. Aggodalomra azonban nincs ok, nem kell attól félnünk, hogy alulöltözünk a magas minőségű, új kocsikhoz, ne adj Isten otthon már nem lesz kényelmes a fotel ezentúl. A MÁV ugyanis továbbra is mellőzi ezen típusú vasúti kocsikat a szegedi InterCity-vonalon, mindössze annyi történik, hogy már a huszonéves, korszerűtlen kocsikat is átfestik, így kívülről ugyanúgy néznek majd ki a régi, elavult, és az új, modern vagonok.
Még márciusban írtam cikket arról, hogy Debrecenbe és Miskolcra már luxusvagonokban utazhatunk, Szeged és Pécs kimarad a jóból, ami lényegében arról szólt, hogy „az állami vasúttársaság 2020-ban 2021-re, 2021-ben 2022-re ígérte, hogy végre Szeged felé is forgalomba állítja új, saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijait”. Akkor újra megkérdeztük a MÁV-nál, mik a tervek, mert ahogyan Pécs, úgy Szeged sem látott még ezekből a máshol már alapértelmezettnek vett típusokból, amik új szintre emelik az InterCity-szolgáltatást Magyarországon, konkrét, megfogható választ azonban nem adtak.
2022 fele márpedig eltelt, így akár számíthatnánk is rá, hogy a debreceni, győri, székesfehérvári és még számos vonalon már mindennapinak számító szolgáltatás az ország harmadik legnagyobb városa felé is megjelenik, de ilyenről egyelőre szó sincs – illetve szó az van, épp a múlt hónapban cikkeztünk arról a SzegedMa nyomán, hogy a MÁV a megrendelővel közösen vizsgálja a szolgáltatás beindításának lehetőségét a fővárost a csongrád-csanádi megyeszékhellyel összekapcsoló InterCity-vonatokban, új IC+ bisztrókocsikkal. Ígéretek tehát vannak.
Mindezeket félretéve, egy ideje látni Szegeden is az alábbi külső megjelenéssel rendelkező kocsi(ka)t:
Az állami vasúttársaság 2020-ban 2021-re, 2021-ben 2022-re ígérte, hogy végre Szeged felé is forgalomba állítja új, saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijait. 2022-van, ezért újra megkérdeztük, mik a tervek, mert ahogyan Pécs, úgy Szeged sem látott még ezekből a máshol már alapértelmezettnek vett típusokból, amik új szintre emelik az InterCity-szolgáltatást Magyarországon.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Első ránézésre hitethénk, hogy a MÁV vadonatúj kocsitípusa végre valahára errefelé is megjelent, de ha fellépünk egy pillanatra, a következő, nosztalgikus látvány hangol le: