Lehetséges, hogy a vadonatúj IC+ prémium bisztrókocsik hamarosan Szegedre is járnak majd

Szegedre eddig talán az egyetlen nagyvárosként, egyetlen IC+ kocsit nem sorozott be még csak mutatóban sem a MÁV. Talán egy kivételtől eltekintve, amikor egy kerékpárszállító vagon jelent meg Szegeden tavaly, de ez végül csak egy egyszeri, speciális esetnek bizonyult. 2020-ban 2021-re, míg 2021-ben 2022-re ígérték a vadonatúj, saját gyártású kocsik megjelenését.

A SzegedMa kérdezett rá a balatoni vonatok kapcsán, hogy miért nem jár étkezőkocsi is a közvetlen, hagyományosan SzegedKeszthely között közlekedő Aranyhíd expresszben, mely egyébként forgalmi okokból idén csak Balatonszentgyörgyig jár. A MÁV azt válaszolta a lapnak, idézzük: Egyelőre nincs tervben az étkezőkocsik beállítása a Szeged és Balatonszentgyörgy között az idegenforgalmi főszezonban közlekedő Aranyhíd expresszen. A vasúttársaság a megrendelővel közösen vizsgálja

a szolgáltatás beindításának lehetőségét a fővárost a csongrád-csanádi megyeszékhellyel összekapcsoló InterCity-vonatokban, új IC+ bisztrókocsikkal.

Emlékezetes, hogy még tavaly történt egy kis baki a MÁV közleményében, miszerint vadonatúj IC+ kocsik járnak majd a balatoni vonatban. Ezt azonban több vasúti forrásunk is cáfolta akkor, majd a vasúttársaság is válaszolt megkeresésünkre (miután a hír már országosan is kiment) napokkal később, sőt, aztán a közleményben is átírták azt a részt úgy, hogy IC+ helyett már csak sima IC-kocsi szerepelt. Egyébként idén az Aranyhíd expresszben még ilyen kocsi sem jár tudomásunk szerint.

 A MÁV akkori válaszában arra is ígéretet tett, hogy „Szeged felé várhatóan 2022-ben indul meg az IC+ kocsi szolgáltatás”. Csakhogy 2020 februárjában már írtunk arról, hogy a MÁV-nál egy hetvendarabos IC+ széria 2021 nyarán áll majd forgalomba, és ezek a kocsik Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged és Pécs felé fognak közlekedni. Ez aztán végül nem így lett. Egyelőre azonban a SzegedMa számára küldött közleményében sem ezekről, hanem a vadonatúj, 1+ osztályos bisztrókocsikról beszélt a MÁV, mint lehetőség, hogy erre járatják majd.

Ezek a prémium osztályú kocsik még tavaly november 15-én mutatkoztak be utasforgalomban:

Négy új IC+ 1. és prémium osztályú kocsi kényelmét választhatták ekkortól az utasok a kör-IC, valamint a Záhony–Nyíregyháza–Budapest és a Sátoraljaújhely–Miskolc–Budapest vonalak egyes IC járatain. A MÁV-Start IC+ programjában 2019. júliusában készült el az első 20 darab saját forrásból gyártott, másodosztályú, új generációs InterCity-kocsi, amelyet további hetven belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása követett.

Fotó: MÁV

A most bemutatkozó IC+1. és prémium kocsi csak az első darabja volt annak a 35 első osztályú járműnek, amely tervezetten 2022 év közepéig fog kigördülni a MÁV-Start Szolnoki Járműjavító gépgyárából. Szeptember 23-án mutatkozott be az első, 1. és prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+ kocsi, amely új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-Start kínálatában.

Ezentúl talán már a szegediek is élvezhetik az Utasellátó étel- és italválasztékának különlegességeit már nemcsak a nemzetközi vonatokon és a balatoni nyári szezonban. A MÁV-Start legújabb IC+ kocsijának bisztró-részében START Burgert, a csokirolót vagy a minőségi italok valamelyikét választhatjuk egyébként. Az ételkínálatban azonban hot-dog, főtt virsli, lepények és készételek is megtalálhatók, emellett az ételallergiával élők igényeit is figyelembe vették.

A kocsikról bővebben ide kattintva lehet többet megtudni, illetve a lenti videó vizuálisan is betekintést mutat: