Az Anna-kúti villamosmegálló mellé is kerékpársávot festettek, a Felső Tisza-parton is végigbringázhatunk

Egyre több helyen jelennek meg a szegedi bringázókat segítő jelzések, kerékpáros nyomok, fölállóhelyek, nyílt kerékpársávok – számol be róla a Magyar Kerékpárosklub szegedi divíziója Facebook-oldalukon. Ezen kívül elkészült a Felső Tisza-parti felfestés is.

Mint írják a bejegyzésben, a jelzések, nyomok és más jelzések többsége nem jelent önálló kerékpáros létesítményt, csak segít a biciklizőknek azzal, hogy a haladáshoz és irányváltoztatásokhoz a megfelelő útfelületet ajánlja.

Fontos azt is megjegyezni, hogy a felfestés egyúttal segíti a gépjárművek vezetőit, hogy hol számolhatnak leginkább a bringán közlekedőkkel egy-egy forgalmasabb útszakaszon. Tehát például a kerékpáros nyomoknál nem kell azokat kikerülni, de számítani kell akár egyirányú utcákban bicajos szembeforgalomra is.

Mint a kerékpárosklub megjegyzi, remélik, így még többen kedvet kapnak majd kipróbálni a biciklit a városi közlekedésre, és akik eddig félelemből hajtottak a gyalogosok közt a járdán, ezután többen közlekednek majd szabályosan.

Bár azért az Anna-kúti csomópontnál, közvetlenül a Postapalota aljában a már eleve szűk autós felállósávok közé ékeltek be egy sávot az egyenesen haladó bringásoknak, amely gyakorlatlan kétkerekezőknek félelmetes lehet még a bringás felállósáv ellenére is, amellyel az autók elé furakodhatnak.

Ezen kívül egy korábbi Facebook-posztjukban képekkel szemléltetik, hogy fölfestették a kerékpársávokat és nyomokat a Felső Tisza-parton. Még 2020 májusában írtuk, hogy a Magyar Kerékpárosklub az egész országra kiterjedő javaslatcsomaggal állt elő a kerékpárutakat illetően, az apropót a koronavírus-helyzet adta, amely miatt kihasználatlanok voltak a közutak.

A posztban azt írták, hogy évekkel ezelőtt ők is látták a terveket, egyeztettek velük az illetékesek arról, illetve látványterv is készült, melyekkel aztán a fiókban vártak a megvalósulásra egészen mostanáig. Mint megjegyzik, megérte várni, hiszen már Tápétól a Belváros közepéig biciklis létesítményen lehet haladni. Ráadásul széles, jól megvilágított kerékpársávokat jelöltek ki, amelyek helyenként gyakorlatilag kétirányú kerékpárútnyi, azaz irányonként 22 méter szélesek.

Ezen felül persze gyalogosvédő szigeteket is építettek a korábban 2x2 sávos úton. Egyes szakaszokon kiszélesítették a forgalmi sávot és biciklis nyomokat festettek ezen második sávok helyére. Mint írják, még tart a kivitelezés, illetve a sportcsarnok felé fölbontások vannak, de amint elkészül, nagyon jó lesz.

A kerékpárosklub szerint bár messze vagyunk a legnagyobb európai bringás nemzetektől fejlettségben, de Magyarországon nem sok helyen vállanak be egy ilyen nagyszerű fejlesztést. Ilyenkor örülhetünk tényleg, hogy Szegeden élünk.