Kerékpársávokat festenek és járdaszigeteket építenek gyalogátkelőknél a Felső Tisza-parton

Még 2020 májusában írtuk, hogy a Magyar Kerékpárosklub az egész országra kiterjedő javaslatcsomaggal állt elő a kerékpárutakat illetően, az apropót a koronavírus-helyzet adta, amely miatt kihasználatlanok voltak a közutak. Ezen javaslatok a Magyar Közút NZrt. által fenntartott közutakra voltak érvényesek. Szeged vonatkozásában a Felső Tisza-part is szóba került, amelynél azóta már zajlanak a munkálatok.

„Az új [(kerékpár)sávok felfestését kellően széles útfelületek oldalán, illetve elkerülő utak miatt kihasználatlanná vált 2×2 sávos útszakaszokon javasoljuk. Az útszakaszok mind állami kezelésben vannak, így javaslatainkat a Magyar Közút Zrt-nek küldtük el. A cég nyitottságában és gyorsan elinduló kivitelezésben bízunk.” – írták két évvel ezelőtti blogbejegyzésükben.

A bejegyzés a bringás infrastruktúráról szólt, Szegedre vonatkozóan a Dorozsmai útra, a Hajós utcára, a Felső Tisza-Partra és az Irinyi János utcára tettek javaslatokat. Ebből a Felső Tisza-part az, amelyhez „látványtervet” is csatoltak akkoriban, az elképzelésüket mintegy vizualizálva:

Fotó: Magyar Kerékpárosklub

Bár az Etelka sortól Tápé felé már most is létezik kerékpársáv, nincs túl jó állapotban, kivéve azt a szakaszt, ahol a Pick Aréna miatt fel lett újítva. Az Etelka sortól a belváros felé viszont semmi nincs, azonban rengeteg bringás már eleve használja, így adja magát.

A Novotelnél is felújított Tisza Lajos körúti csomópontnál viszont felfestettek kerékpáros piktogramokat a buszsávban, vagyis össze lehetne őket kapcsolni. A városi fenntartású szakaszon (Hajós utca–Tisza Lajos krt. közötti rész) ugyan már korábban felújították az útburkolatot, azonban a buszsávon kívül nem történt kerékpáros felfestés.

Pont erről posztolt csütörtökön Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Mint Facebook-bejegyzésében írja, Szeged évtizedek óta épít járdaszigeteket a gyalogátkelők biztonsága érdekében. Most a Felső Tisza-parton is megépülnek a kiemelt szegéllyel, és ezen belül zöldterülettel megtervezett, a járókelők épségét óvó járdaszigetek” – magyarázta a munkálatokat az alpolgármester. Ezután elárulta, hogy

a forgalmi rend annyiban is változik, hogy burkolati jelekkel kialakítják a kerékpársávokat, így összekötik az Ifjúsági Házat az Etelka sorral kerékpárforgalmi szempontból is.

Ezzel az átépítéssel tehát nem csupán a gyalogosoknak terveznek járdaszigeteket építeni, hanem a két éve már megálmodott és javasolt (ez persze eltérhet a fenti látványtervektől) módon végül összekötik a kerékpárutakat Szeged-Tápé és a belváros között a hiányzó láncszem, a Felső Tisza-part mentén kijelölve.

Fotó: Nagy Sándor / Facebook