Nemesi Pál szerint leváltásával nincs veszélyben a harmadik híd, amely így 2028-ra készülhet el reálisan

A Szeged Televíziónak nyilatozott a harmadik hídról Nemesi Pál, az egykori Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos. Azonban épp mai hír, hogy már nem az övé az imént említett titulus, helyét a Bács-Kiskun megyei fideszes politikus, Bányai Gábor veszi át, így a harmadik híd további helyzete is kérdéses, bár Nemesi szerint nincs veszélyben a megépülte.

Megírtuk délután, hogy Gulyás Gergely megnevezte a területfejlesztési biztosokat a csütörtöki kormányinfón, amely során a dél-alföldi régiónál nem Nemesi Pál, hanem Bányai Gábor nevét említette. Ezzel tulajdonképpen Nemesi Pál nem folytatja kormánybiztosként, amely olyan szempontból pozitívum, hogy ebben a pozíciójában is sorra nyerte el a beruházási munkákat cégével városszerte, ez a konfliktus most feloldódni látszik.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Nemesi Pál kormánybiztossá válása óta a Ferroép 12,3 milliárd forintnyi közbeszerzést nyert el

Orbán Viktor 2020 szeptemberében nevezte ki kormánybiztossá Nemesi Pál cégvezetőt, aki 2019-ben a Fidesz támogatásával indult Botka László ellen az önkormányzati választásokon. Az Átlátszó gyűjtötte össze azt, hogy kinevezése óta Nemesi cége, a Ferroép mennyi közbeszerzést nyert el.

Nemesi azóta egy közleményt is kiadott, miszerint a gazdaságfejlesztési zónák kormánybiztosait határozott időre kérte fel Orbán Viktor miniszterelnök, amely idén májusban lejárt. A vállalkozó megköszönte a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna titkárságán dolgozó kollégák elhivatott munkáját, majd kijelentette, hogy hamarosan újabb hírekkel tud szolgálni, mint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Építésgazdasági Kollégiumának társelnöke is Szeged egyik, ha nem a legnagyobb projektjéről, amely nem más, mint a déli Tisza-híd, vagyis köznyelvi értelemben a harmadik híd.

Tehát szerinte a híd megépülte a leváltásával nem került veszélybe, továbbra is folynak az egyezetetések.

Nemesi a Szeged TV-nek nyilatkozott arról immáron a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Építésgazdasági Kollégiumának társelnökeként, hogy „a harmadik híd tervezési határideje 30 hónap, utána jön a közbeszerzési eljárás, a kivitelezés pedig szintén legalább 2,5 évet vesz majd igénybe. Ez tehát legkevesebb 5 év, és ez az idő is csak akkor tartható, ha semmilyen probléma nem merül fel időközben”.

a Főmterv Zrt-vel. februárban megkötötte a szerződést az állam, akik nettó 684 millió forintos ajánlatukkal megnyerték a kiírást, erről itt írtunk bővebben. a tanulmány, elkezdték a munkát. Palkovics László is tett egy ígéretet még a választások előtt, kijelentve, hogy a szegedi harmadik híd a választások utáni napok első programja lesz. Nemesi Pál még tavaly májusban egy videóban említette, hogy ha a csillagok állása kedvező, akkor a híd további tervezése az építkezés megkezdéséig még körülbelül 1,5–2 év lesz, míg a kivitelezésre minimum 2 évet említett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Már 2024-ben megtörténhet az első kapavágás: megvan a harmadik híd tervezője

Tavaly szeptemberben írtuk, hogy megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részéről a felhívás a közbeszerzési kiíráshoz, miszerint tervezőt keresnek a szegedi harmadik hídhoz. A dokumentumból kiderült; komplex tervezésről van szó, vagyis egészen a kivitelezésig megcsinálják, engedélyeket is be kell szereznie a leendő nyertesnek. Ma hirdették ki a győztest, így akár már 2024-ben megejthetik az első kapavágást az évtizedek óta húzódó projektben.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Építésgazdasági Kollégiumának társelnöke a Szeged TV-nek elmondta: „Gyakorlatilag az ilyenkor szokásos adatfelvételek, partnerkeresések a telepen, tehát konkrétan a szegedi mérnökkollégák között, illetve a Szegeden együttműködő szervezeteknek a kapcsolatfelvétele van, illetve hamarosan történik egy egyeztetés”. Jelenleg a koncepcióterv elkészítése, majd az építési engedélyezési tervdokumentáció megírása a feladat.

A Főmterv Zrt.-nek 2024 augusztusáig kell megterveznie a déli Tisza-hida, ugyanakkor Nemesi hozzátette, ha bármi közbejön, akkor ez a 30 hónap lehet több is. Ezután jön a közbeszerzési eljárás, majd az építkezés, amely utóbbi legalább 2 és fél évig tart majd, tehát a híd leghamarabb 2027-ben készülhet el, de inkább reális a 2028-as dátum. A korábbi terveknek megfelelően 2x2 sávos közúti hídként épülne meg, amely mellett a későbbiekben esetleg megvalósítandó vasúti híd pilléreit is elhelyezik, hogy arra már csak rá kelljen tenni a felépítményt.