Mihálik Edvin Lázárnak: a tram-train nem a felcsúti kisvasút, ne szüntessenek meg szegedi megállókat

Mindennek az előzményeiről mi is beszámoltunk, Lázár János a vásárhelyi Rádió 7 reggeli műsorában mondott egy olyat, hogy szerinte érdemes például mérlegelni, hogy Szegeden mindenütt, „minden utcasarkon” meg kell-e állnia a tram-trainnek, a cél ugyanis, hogy a két belváros közötti menetidő 35 perc körül legyen.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Lázár szerint nem biztos, hogy a tram-trainnek Szegeden „minden utcasarkon” meg kéne állnia

A tram-train még nincs kész, egyelőre a próbaüzem és a beüzemelés folyamata zajlik, melynek célja, hogy feltárják a műszaki hibákat, s kialakítsák a végleges menetrendet.

A műsor után meg is jelentek Lázár közösségi oldalán olyan bejegyzések, ami szerint a tram-train első napjainak tapasztalatai alapján a kapcsolat@lazarjanos.hu oldalra nemcsak a jóindulatú, segítőkész, hanem

a genyó, ellendrukker üzeneteinket is elküldhetjük.

De nem ez a lényeg; a fent említett rádióműsor apropóján megjelent egy olyan poszt is, amely már konkrétan így kérdez rá, sugallva egy lehetséges témát, amiről várja az üzeneteket: „Ön szerint Szegeden szükség van ennyi megállóra?” Valahol kényes a téma, cikkünk és a poszt alá is sokféle komment érkezett, többek között Mihálik Edvintől, Szeged zöld város programért felelős tanácsnokától is, aki azt írta Lázár eme posztja alá:

„Kedves Lázár János! A Tramtrain nem a felcsúti kisvasút! A Tramtrain a szegedi és hódmezővásárhelyi embereké, az ő pénzükből is épült, joguk van használni. Nem engedjük, hogy most megfossza őket attól, hogy felszálljanak rá. Nem a két város lakói között kell ellenségeskedést szítani, hanem rendesen kellett volna megtervezni egy 80 milliárdos projektet. A saját hibáit miatt ne a szegedieket büntesse!”

Egy saját oldalán megjelent posztjában Mihálik arról is ír, szerinte „Lázár János 10 éve tervezett szerelemprojektjéről kiderült, hogy nem csak az eredeti ár sokszorosába került, de ráadásul 37 perc helyett 50 perc alatt ér Szegedre”, ezért „tipikus fideszesként” most a szegediek kárára mentené a helyzetet: Szegedi megállók kiiktatásával akar gyorsítani a vonalon.

Ezzel tehát egy újabb sztorival bővült a tramtrain-oltások saga, amely arról szól, hogyan oltják egymást kormánypárti és ellenzéki politikusok az újonnan elindult, próbaüzemét ingyenesen teljesítő járat kapcsán:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Politikai beszólogatások és külön ünneplés a tram-train első utasforgalmi napján

Alig indult el a tram-train utasforgalmi próbaüzeme, máris heves politikai csatározások voltak körülötte. Hétfőn hajnalban Hódmezővásárhelyről 3 óra 31 perckor ment az első, ekkor az indulás előtti rögtönzött sajtótájékoztatón állt bele Lázár a Budapesti vezetésbe, mivel Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is meglátogatta az első járatot, utazott is rajta.