A nyár első napján röppent fel a hír, miszerint nagy változások várhatóak a szegedi trolibuszközlekedésben: többek között június 16-ától megszűnik a 2004 óta közlekedő 7-es és a 7A jelzésű járat, melyet a Lugas utcától közlekedő 9-es troli vált ki ezentúl. Elmentünk hát egy körre az utolsó 7-es trolival.
7-es trolibusz egyébként már korábban is létezett, ekkor Makkosház és a gyermekkórház között közlekedett. A 8-assal egy időben, 1983. október 11-én adták át, majd a 6-ossal egyszerre, 1995-ben átmenetileg szüneteltették, végül 1996 februárjában döntöttek a 6,4 km hosszú vonal végleges megszüntetéséről. A dolog érdekessége, hogy a mostani menetrendváltozással a 7-es újbóli megszüntetésével a 6-os trolibuszt visszavezetik, bár nem ugyanarra fog járni, mint elődje.
A ma létező 7-es trolibusz azonban csupán számozásában utóda a korábbinak; gyakorlatilag az egykori 5A jelzésű viszonylat meghosszabbítása. A jelenlegi formájában 2004. április 29. óta létezik. A viszonylat a Tisza Volán soha meg nem épült új helyközi buszállomásának – amelyet a Volán-telep mellett, a Bakay Nándor utca végén kívántak felépíteni –, illetve a 2015-től megszűnt okmányirodának tömegközlekedéssel való jobb kiszolgálása érdekében jött létre. 2016. június 16-tól betétjáratot kapott 7A jelzéssel a Bakay Nándor utca és a Széchenyi tér között.
Annak idején arról is szó volt, hogy a vonalnak új értelmet adó Cédrus Liget miatt sűrítenék a 7-es troli közlekedését. A lakópark viszont több évet csúszott, bár amikor átadták a lovardaépületben az új CBA-t, valamint szó volt arról is, hogy a lakások egy része is fokozatosan költözhető, a sűrítésről semmi hír nem jelent meg. Egyszer csak, mintegy derült égből villámcsapásként jött a hír, hogy a szegedi tömegközlekedést alaposan átalakítják.
Az SZKT több olyan változást is bejelentett az idei, június 16-ától érvényes nyári menetrendre, amely alaposan felbolydítja a szegedi troliközlekedés eddig ismert képét. Többek között új trolibuszvonal is indul, mégpedig a már nem létező 6-os, de a 7-es trolivonalat is megszüntetik csütörtöktől, melyet a 9-es troli vált ki a Lugas utcától a Bakay Nándor utcáig, ezzel is kiszolgálva a Cédrus Liget megnövekedő közlekedési igényét, illetve javítva a felsővárosi lakótelepek és az Árkád közlekedési kapcsolatát.
A 7-es vonal megszűnésének apropóján felkerekedtünk és elkísértük utolsó útjára az egyébként házilag, az SZKT műhelyében felújított Škoda trolibusszal közlekedő járatot. Ez 18:03-kor indult az újszegedi gyermekkórháztól, egészen a Bakay Nándor utcáig mentünk vele, melyről a Bálint András kollégánk által készített fotókból álló képgalériánk alább látható:
A sofőr közben mesélt is a járműről. Amely most az utolsó járműként közlekedett, az úgymond az „ő” trolibusza volt, ezt vezette leginkább. Elmondta, hogy hivatalosan az már nem egy létező dolog, miszerint kapnak „saját buszt”, de még tartják ezt a szokást. Ehhez hozzátartozott az is, hogy külön lyukakat furatott a fülkébe a légkondinak, mivel elmondása szerint az utastérben jól működött és kellemes hőmérsékletet csinált, de a sofőrfülkében nem lehetett érezni annyira.
Elmondta továbbá azt is, hogy az úgymond „saját buszt” jobban szeretik a sofőrök, mert szívesebben takarítja az ember, ha nem másikban ül minden nap. Ezen felül persze szívesebben is csinálnak rajta apróságokat, mint például a légkondi esete. Bár nem örökké „élnek itt”, de egyfajta koliszobának is felfogható, melyet óhatatlanul a saját ízlésére szabja az ember, hiszen mégis eltölt ott huzamosabb időt.