Csak a szegedi Ganz Tram indult a pécsi csuklósbusz-tenderen, ami így érvénytelen lett

Nagy meglepetésre a korábban Pécsre eCitarókat és BYD eBusokat szállító Omnibus Hungária és maga a BYD is távol maradt a Tüke Busz Zrt. három darab elektromos csuklós autóbusz beszerzésére irányuló tenderétől, írja a Magyarbusz. Utóbbi kínai cég visszalépése azért érdekes, mert csuklós B18-as demóbuszuk épp a városban próbázik – később ez jön majd Szegedre is.

Mivel a pécsi tenderen csak egyetlen ajánlat futott be az eljárásban, az ajánlatkérő végül érvénytelennek minősítette a közbeszerzést. A portál információi szerint egyébként a két korábbi pécsi e-busz beszállító közül legalább az egyik érdeklődött a tender iránt, de végül nem nyújtott be pályázatot az ajánlattételi határidőig.

A buszbeszerzések terén eddig ismeretlen szereplőnek számító szegedi Ganz Tram Járműipari Kft. tulajdonosa az a Dózsa Gábor, aki a Szegedi Közlekedési Kft. egykori ügyvezetője volt. Korábban egy BKK-s elektromos midibusz-tenderen a Solarisszal konzorciumban mérette meg magát, ám a pécsi villanybusz-tender kapcsán nem tudni, milyen csuklósbusz-modellt ajánlott volna a szegedi cég, írja a szakportál.

A pécsi Tüke Busz Zrt. 2020 közepe óta összesen már 18 darab elektromos autóbuszt állított forgalomba a baranyai megyeszékhely útjain; 10 darab BYD eBus-t még 2020-közepén IKOP támogatásból, 8 darab Mercedes-Benz eCitarót pedig tavaly év elején a Zöld Busz Program részeként, jegyzi meg a Magyarbusz. A társaság májusban indította el a mostani tenderét 3 elektromos csuklós beszerzéséhez, de végül nem járt sikerrel.