A Promenád24 tulajához rakta Lázár a MÁV-csoport összes eszközbeszerzését

Lázár János építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére tavaly év végén egyetlen hónap alatt csoportosították át a MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-hez (MÁV SZK) a beszerzéseket és készletgazdálkodást, írja a 24.hu.

A lap cikke szerint elvették az 57 ezer munkavállalót összefogó MÁV Zrt., a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV Start, a Volánbusz és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezetésének önálló döntési jogköreit is. Nekik ezentúl gyakorlatilag minden eszközbeszerzéshez – mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig – a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést.

Az átszervezéssel a beszerzéssel foglalkozó dolgozók – összesen 700–800 fő – pedig átkerültek a Bada János által irányított céghez. Az ügyvéd a miniszter régi bizalmi embere a 24.hu szerint, Lázárral még évfolyamtársak voltak a vásárhelyi Bethlen Gimnáziumban. Lázár még tavaly nevezte ki a MÁV SZK vezérigazgatójának Badát, aki nem rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal.

Bada János a tulajdonosa a Promenád24 nevű vásárhelyi portálnak is.

Emlékezetes, a hírportál azzal került be az országos hírekbe februárban, hogy Navracsics Tibort területfejlesztési minisztert támadta, miután többször is találkozott Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi polgármesterrel, aki közismerten Lázár fő politikai ellenfele.

A 24.hu azt írja, Lázár minisztériuma nem válaszolt kérdéseikre, de a MÁV sajtóosztálya szerint „a költséghatékonyság mellett a cégcsoport beszerzéseinek átláthatóbbá és gyorsabbá tétele, valamint a piaci verseny erősítése, kiszélesítése, transzparensebbé tétele is vezérelte” az intézkedést. Azt is írták, hogy a beszerzési és raktározási tevékenységek átszervezése egy nagy integrációs folyamat része.

A lap forrásai szerint az első hetekben kaotikus állapotok alakultak ki, erre a Vasutas Szakszervezet tavaly októberi beszámolója is utalt. Úgy tudják, az ország legnagyobb létszámú vállalatait összefogó csoport több vezetője is igyekezett fúrni az intézkedést: hatalmasra duzzasztott beszerzési listákkal bombázták az új központot, ami miatt a napi beszerzések intézése rövid idő alatt visszakerült a cégek hatáskörébe.

Egy a lapnak nyilatkozó szakértő szerint az átszervezéstől nem lesz gyorsabb az ügyintézés, és nem csökkennek majd a vállalatcsoport kiadásai. Úgy  véli, mivel a közlekedési területet továbbra is egy régi gárda uralja, ezért egy ilyen kísérleti jellegű változtatás nem eredményez alapvető javulást a rendszer egészének működésében. Sőt, szerinte a beszerzési út meghosszabbítása is megakasztja a cégek tevékenységét.

Fotó: Lázár János / Facebook