Újabb kínai autógyár, a Great Wall Motor Co. jöhet Magyarországra, a Pécs melletti Bicsérdre az mfor.hu szerdai cikke szerint. Ezt azonban néhány órával a megjelenése után törölték is, olvasható a Mecseki Müzli pécsi hírlevélben.
Az mfor.hu írását a Fidesz-közeli Pécs Aktuál, a Siklósi hírek és a Téma Baranya is átvette, majd indoklás nélkül törölték ezeket az anyagokat és az eredetit is, utóbbi azonban a chinacham.hu oldalon átvéve, illetve lementett változatként elérhető még. Nem sokkal az mfor.hu cikke után a helyi megyei KESMA-lap, a bama.hu közölt egy írást a pécsi ipar fejlesztéséről annak apropóján, hogy Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi polgármester-jelöltje beszámolt egy, a Nemzeti Befektetési Ügynökség vezetőjével folytatott titokzatos „egyeztetésről”, a cikkben viszont nincs említve konkrétum.
Egyelőre annyi biztos, hogy a pécsi vízbázis közelében – ahonnan a város ivóvizének 90%-a származik – még tavaly júliusban nyilvánított 600 hektárnyi termőföldet és erdőt beruházási célterületté a kormány, azóta pletykálnak valamilyen óriásberuházásról a környéken, erre a 24.hu közelmúltbeli cikke erősített rá. Az egyik parlamenti bizottsági meghallgatásán Szijjártó Péter tagadta, hogy akkumulátorgyárról volna szó, akárcsak Szegeden, a BYD helyi gyárának bejelentése előtt.
A Great Wall Motor Co. Kína nyolcadik legnagyobb elektromosautó-gyártója, a Reuters szerdai cikke szerint pedig valóban terveznek európai gyárat építeni. Erre erősít rá egy kínai lap, a sohu.com is, mely írásában ír arról, hogy a NIO (ami szintén egy kínai autógyártó) és a Great Wall Motors Magyarországra szegezték szemeiket a BYD érkezésével, és várható, hogy a jövőben gyárat építenek majd. A Great Wall Motors lehetséges beruházását Közép-Európa mellett Németországban és Olaszországban is tárgyalták, konkrét döntésről azonban még senki nem nyilatkozott.