Vitézy Dávid szerint a makói vasútvonalban is van potenciál, viszont ezt új, szegedi Tisza-híd nélkül legfeljebb lélegeztetőgéppel lehetne életben tartani. „Egyébként szégyen, hogy a lebombázott Tisza-híd helyén egy vasúti vágányok nélküli híd tervezése zajlik, ami majd kétszer két sávban önti Szeged belvárosára az autóforgalmat” – mondta az egykori közlekedési államtitkár egy a 444.hu-nak adott interjújában.
A téma annak kapcsán merült fel, hogy a nyáron bezárt mellékvonalak egy részénél már a vonathelyettesítő buszok egy részét is megszüntette a MÁV nemrég, a decemberi menetrendváltáskor. Vitézy elmondta, végig abban reménykedett, hogy lesz akkora ellenerő, ami rábírja a rossz döntés megváltoztatására a kormányt, vagy magát Lázár Jánost, és újból elindítják a vonatokat, ám ez végül nem történt meg.
Vitézy megemlítette azt is, hogy bár kifejezetten rossz iránynak tartja a 10 regionális vasútvonal bezárását, a vármegye- és országbérletek bevezetését jó intézkedésnek titulálta utódja, Lázár János részéről. Mint mondta, az új termékek bevezetése megoldott egy 30 éves problémát, ugyanakkor a bérletek bevezetésének módjával nem ért egyet, mert a kieső bevételek nem lettek teljes körűen kompenzálva.
Saját eredményének tartja azt is, hogy a kiemelt InterCity-vonalakon egy órával meghosszabbították az üzemidőt, vagyis egy órával később és korábban is indul az utolsó és első vonat Budapest és Szeged között is például. Megemlítette, pont az IC-flotta van a legrosszabb állapotban, a kocsik átlagéletkora 40 év feletti. Akartak venni új mozdonyokkal, valamint IC-kocsikat, ám az új Lázár-minisztérium törölte a terveket.
Vitézy szerint a MÁV-ról nagyon sokan lemondóan gondolkodnak, ezzel szemben az autópályákban a modernitás megjelenését látják. Úgy véli, teljesen be kell fejezni az autópálya-építéseket, és minden forrást a vasútra kell fordítani. „Tapasztalatom szerint ha elkezdünk normális szolgáltatásokat nyújtani a vasúton, akkor is megjelennek az emberek, ha a jármű egyébként botrányos.” Szerinte a jó vasútra megvan az igény Magyarországon, és ahol van érdemi vasúti beruházás, ott az utasszám is megnő.