A francia Alstom és a MÁV Vagon mintegy 3 millió euró értékű szerződést kötött 25 darab Traxx típusú villanymozdony forgóvázának felújításáról. A várhatóan 3 év alatt megvalósuló projekt célja a járművek minőségének és megbízhatóságának javítása. A MÁV-Start flottájába tartozó mozdonyok közül néhány Szeged felé is szokott járni.
A felújításhoz szükséges munkálatokat a két cég közösen végzi el: a MÁV Vagon felel a forgóvázak felújításáért, a hajtóművek leszereléséért és visszaszereléséért, valamint a kerékpárok javításáért, míg a francia Alstom a hajtóművek nagyjavítását, új tengelyek és keréktárcsák szállítását biztosítja.
A mozdonyokat a forgóvázak cseréjének idejére egyenként vonják ki a forgalomból. A forgóvázak szét- és összeszerelése, valamint üzembe helyezése a MÁV Vagon szolnoki központjában történik, míg a hajtóműfelújítást a németországi Hennigsdorfban végzik. A felújítandó hajtóművek első szállítmánya december 12-én indult útnak Szolnokról, és várhatóan a jövő év első negyedévében érkezik vissza.
A Traxx-ok a MÁV-Start flotta legfiatalabb villanymozdonyai, összesen már több mint 60 millió kilométert futottak. Még 2007-ben írtak ki tendert mozdonybeszerzésre, amit a Bombardier cég nyert, 2011 nyara és 2012 februárja között pedig le is szállították a 25 mozdonyt. Érdekesség, hogy a 3 millió eurós felújítás pont annyiba kerül, mint a mozdonyok akkori darabára.
Fotó: MÁV