MÁV: Nem az engedélyeztetés miatt, de valóban csúszik a szabadkai vasút átadása

„A MÁV Zrt. határozattan cáfolja azt az értesülést, hogy a biztosítóberendezés engedélyeztetésével kapcsolatban merültek fel problémák. Ugyanakkor megerősítjük, hogy a személyforgalom nem október 23-án, a nemzeti ünnepen indul újra” – írta az imént a Szegeder megkeresésére az állami vasúttársaság, miután szerdán kiderült, hogy mégsem indulnak el a személyvonatok a tervezettek szerint hétfőn Szeged és Szabadka között.

Mint részletezték, a késés oka „részben a munkálatokban a nyár folyamán beállt egyhónapos kényszerszünet, részben pedig az, hogy biztosító- és vonatbefolyásoló rendszerek új, Magyarországon először beépítésre kerülő nemzedéke az eredetileg tervezettnél ugyancsak hosszabb tesztidőszakot igényel”.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium jóváhagyta személyforgalom elindításának későbbre halasztását.

Ennek hivatalos időpontja a jelzett munkák előrehaladása függvényében kerül meghatározásra a MÁV szerint, amiről a nyilvánosságot értesíteni fogják.

Az iho.hu közlekedési tematikájú portál korábban azt írta nem hivatalos értesülések alapján, hogy a vonalon jelenleg nem működik a villamos váltóállítás, ezért a kitérőket visszaállították a helyszíni állításúra, másrészt nem funkcionálnak megfelelően az állomási sorompók sem. Úgy tudják továbbá, hogy „legalább három hétbe telik, mire legalább jelzőberendezési szinten életet lehet lehelni a rendszerbe”.

Szijjártó Péter nemrég biztosra mondta, hogy október 23-án elindul a személyforgalom, az ugyanakkor gyanús volt, hogy öt nappal a start előtt ennyire hallgatott a MÁV, miközben a társvasút Srbija Voz hétfőn már bejelentette, hogy az első vonat a két város között hétfőn el fog indulni. A Szegeder információi szerint a csúszás hírét Szegeden kedden tudták meg, de ekkor is „óráról órára” változott, hogy mi lesz végül.

A Szabad Európa azt írta szerdán, hogy november közepén indulhat a forgalom, ezt a MÁV nem erősítette meg nekünk. De még ha a személyforgalom november közepén meg is indulna, akkor is sok más munkálat, mint például a zajvédő falak építése, és a felsővezeték kihúzása nincs még befejezve. Ez azt jelenti, hogy az utasoknak eleinte korszerű villamosmotorvonatok helyett dízelüzemű vonatokkal kell utazniuk a magyar oldalon, amelyet a szerb határon egy villanymozdonnyal cserélnek le, mivel a szerbek már korábban befejezték a vasútvonaluk felújítását.