Erdei túrázás várta a szegedi InterCity gyanútlan utasait szombaton, miután a semmi közepén leszakadt a mozdony áramszedője

Váratlan kalandban volt részük a Szegedről 14:43-kor a főváros felé elindult Napfény InterCity utasainak, akik utazásuk elején bizonyára nem sejtették, hogy nem sokkal később egy Ceglédhez közeli erdőben bandukolnak majd bőrödönkkel, biciklikkel a pótlóbusz felé a 33 fokos melegben.

A Mávinform szombaton 17 óra előtt néhány perccel közölte, hogy Cegléd és Ceglédbercel-Cserő között leszakadt a felsővezeték az egyik vágány felett. A másik vágányon alapvetően folyhatott volna továbbra is a közlekedés, késésekkel persze,

csakhogy az éppen karbantartás miatt le van zárva, ezért teljesen használhatatlan most ez a szakasz.

Orvosolandó a problémát, a MÁV pótlóbuszokat rendelt, és már ekkor előre jelezték, hogy a Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Záhony és a Budapest–Cegléd–Szeged vonalon kimaradó vagy rövidebb útvonalon közlekedő járatokra, és jelentősen, 60–120 perccel hosszabb eljutási időkre lehet számítani.

Az egyik érintett vonaton utazott éppen olvasóink, Vivien is, aki azt mesélte, hogy a baleset után közel másfél órát állt a vonat a semmi közepén, majd a katasztrófavédelem munkatársai segítették le az utasokat. Közülük többen nagyobb csomagokkal, akár biciklivel, mások papucsban keltek útra a pótlóbuszok felé egy erdőn keresztül, a hatóságok irányítása mellett.

Olvasónk – aki egyébként bécsi csatlakozását késte le a baleset miatt – az alábbi képeket küldte.

Fotó: olvasónk / Szegeder

Fotó: olvasónk / Szegeder

Fotó: olvasónk / Szegeder

Ami érdekes, hogy az egy órával később, Szegedről 15:43-kor elindult InterCity, ha 105 perc késéssel is, de háromnegyed 8-táján éppen megérkezett Budapestre, a 14:43-as utasai pedig éppen csak, hogy Ceglédbercel-Cserő állomásra futottak be a pótlóbuszokra, ahonnan még legalább egy óra a Nyugati pályaudvar. Vivien azt is elmesélte, hogy – amíg a vonaton vesztegeltek – az utasoknak ablakokon dobták be a vizet.

Valószínűleg egyébként az a szegedi InterCity volt a felelős a felsővezeték leszakadásáért, amelyen Vivien is utazott, hiszen a Mávinform azt is közölte, hogy az ezt a vonatot továbbító mozdony áramszedője megsérült, ezt a járatot törölték is. Egy másik olvasónk hallani vélte, hogy menet közben valami a vonat tetejére esik, szerinte az a felsővezeték volt. A vonat nem sokkal később állt meg.

Fotó: olvasónk / Szegeder

A felsővezeték 150 méteren szakadt le, így a MÁV szerint hosszabb ideig is eltarthat a helyreállítás – hogy meddig, azt egyelőre nem közölték, de az érintett vonatok utasainak ivóvizet biztosítanak. A helyreállításig a Budapest és Záhony, illetve a Budapest és Szeged közötti vonatok helyjegy váltása nélkül is igénybe vehetők.

A vasúttársaság a Szolnokig vagy Szolnokról utazóknak javasolja, hogy az Újszász felé közlekedő vonatokat vegyék igénybe. A korlátozás végéig a ceglédi vonalra váltott menetjegyek és bérletek a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon is érvényesek.

A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy az olvasók Budapesten és egész Magyarországon értesüljenek a legfontosabb és legérdekesebb szegedi és környékbeli témákról és történésekről. Ez a cikk ezen együttműködés keretén belül jelenik meg a Telexen is. Ha szeretnéd, hogy még több sztorit tudjunk feldolgozni és az ország elé tárni, támogasd a Szegedert! Az eddig a Telexen megjelent cikkeink ide kattintva érhetők el.