Ezen a héten szerdán Vasúti fuvarozás címmel konferenciát tartottak Budapesten. A konferencia egyik témája a pályaromlás volt. Egy kivetített rétkép alapján az látszódik, hogy a sínek állapota miatt akár tizenhárom perccel is nőhet a menetidő Szeged és Budapest között a következő évtől – írja a Szeged.hu.
A VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. a pályavasutaktól kapott pályaparaméterek alapján már szerkeszti menetvonaligényeket a következő évre. Ebben a személyvonati igények mellett figyelembe veszik a teherszállítást is, mivel például a Szeged-Cegléd vonalon több helyen is egyvágányú pályán közlekednek a vonatok, így fontos az összehangoltság a menetrendekben.
A megállóhelyeken, ahol keresztezik a vonatok egymást fontos a pontosság, amely nagyban függ a sínek állapotától is. Ha nem megfelelőek pályák akkor a keresztezéseknél késés alakulhat ki, és egy rosszabb sínen amúgyis lassabban közlekednek a vonatok. Ahogyan azt a Szeged.hu is írja, a késés csak egy idő után látszódik az úgynevezett tartalékok miatt.
A tartalékos késések eddig öt vagy tíz perc körül voltak, ezek azonban mostanra elmorzsolódtak. Mostmár bőven elég pár perc késés ahhoz, hogy valaki mondjuk lekéssen egy csatlakozást. A tizenhárom perces többlet a menetidőben egyelőre csak becslés, de van rá esély, hogy megvalósul, ha nem nyúlnak hozzá a pályákhoz, nem tartják karban a síneket.