Az ALDI Magyarország közleményében tudatta, hogy 12 hónapon belül a harmadik béremeléséről döntött. A vállalat dolgozói az értékesítési, logisztikai és irodai munkakörökben – néhány kivételtől eltekintve – egységesen újabb 10%-os béremelésben részesülnek 2023. január 1-jétől.
Azzal indokolták mindezt, hogy a vásárlók akkor térnek be szívesen az ALDI áruházakba, ha „az alacsony árak mellett színvonalas kiszolgálásban részesülnek” minden egyes alkalommal, ezt a szolgáltatási minőséget pedig motivált munkatársakkal éri el a cég. Az áruházlánc célja, hogy más szektorokkal szemben is versenyképes bért kínáljon már az első naptól fogva, meglévő munkatársainak pedig folyamatos bérfejlesztésekkel fizetésük reálértékének megtartására vagy növelésére törekszik.
Megemlítették, hogy idén már kétszer is emeltek a béreken:
Így a legtöbb dolgozójuk fizetése 12 hónap alatt 26–37% közötti mértékben emelkedett a vállalat közleménye szerint, ami számottevően meghaladja az infláció jelenlegi mértékét, ezáltal a munkatársak reálbére is növekedett. A vállalat sávos rendszerben honorálja munkatársai lojalitását: minél tovább dolgozik a vállalatnál egy munkavállaló, annál magasabb bérsávba kerül. Az emeléssel tehát
A megnövekedett vásárlószám és forgalom miatt a vállalat a tervezettnél jóval több új munkahelyet hozott létre a kereskedelem, a logisztika, az informatika és az ügyvitel területén: egy év alatt közel 1000 fővel nőtt az ALDI cégcsoport által Magyarországon foglalkoztatottak száma, ami közel 30%-os bővülésnek felel meg, így a cégcsoport már az ország 20 legnagyobb munkaadója közé tartozik. Egyébként Szegeden is erőteljesen terjeszkedtek: az egykori Media Markt helyén, Makkosházán az ország legnagyobb áruházát nyitották meg még tavaly, idén pedig az egykori Domus üzletközpontba költöztek be a Dugonics téren.
„A stabilitás jelenti az egyik legnagyobb értéket az ALDI számára. Vásárlóinknak folyamatosan alacsony árakat, munkatársainknak inflációkövető vagy azt meghaladó mértékben növekvő béreket és karrierlehetőséget biztosítunk. Felelős munkaadóként a kötelező oktatások mellett ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatokat, képzéseket és előrelépési lehetőségeket nyújtunk kollégáink számára. Törekvéseink sikerét igazolja, hogy az idén országszerte 14 helyszínen megtartott toborzórendezvényeinken, illetve a zenei fesztiválokon is jelentős volt a munkakeresők részéről az érdeklődés az ALDI mint munkaadó iránt” – mondta el Bernhard Haider, az ALDI Magyarország országos ügyvezető igazgatója.