A Kúria helybenhagyta a Közbeszerzési Döntöbizottság a Volánbusz 2019. évi szerződéseire vonatkozó álláspontját, tájékoztatta a HódPress-t a hivatal. A Volánbusz és az önkormányzat között a 2020–2023. évek vonatkozásában polgári perek ettől függetlenül folyamatban vannak a törvényszék előtt, de a város abban bízik, hogy a Kúria döntését figyelembe veszik majd ezekben is.
A Döntőbizottság akkori közleményét az önkormányzat osztotta meg, mint írták, nem került megállapításra Hódmezővásárhely területén autóbusszal történő személyszállítása tekintetében jogsértés, de jogorvoslati eljárás indult, mely végén aztán a Döntőbizottság megállapította, hogy jogtalanul mellőzték a közbeszerzési eljárást a 2019 és 2021 közötti megbízások kapcsán, és pénzbüntetést szabtak ki a városra. Az önkormányzat korábban elismerte, valóban nem közbeszerzési eljárás keretében kötött szerződést a Joványbusszal, de erre egy 2015-ös törvény lehetőséget biztosított szerintük.
Megírtuk, januártól már nem járnak a Volánbusz járművei Hódmezővásárhelyen, mivel lejárt az a szerződés, amelyet a közszolgáltató vállalat jogelődje, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. és a csongrád-csanádi város önkormányzata kötött még 2018-ban. A közlekedési vállalat pályázat útján nyerte el a helyi szolgáltatást a 2019 elejétől 2023 végéig tartó időszakra.
A Volánbusz annak ellenére is folyamatosan járatta saját buszait a városban, hogy a Márki-Zay Péter vezette hódmezővásárhelyi önkormányzat 2021. március 1-jétől – a Volánbusz szerint szabálytalanul – a Joványbuszt is megbízta a buszok közlekedtetésével, az állami társaság költségeit pedig nem fizették meg szerintük, ezért 300 milliós összeget követelnek a várostól egy polgári perben.
Fotó: Bálint András / Szegeder
A Joványbusz szerződése most jár le, így a hódmezővásárhelyi közgyűlés újabb nyílt közbeszerzési pályázat kiírása mellett döntött. Az előterjesztés szerint a buszos szolgáltatót kétéves időtartamra keresik, ami további két évvel meghosszabbítható. A szolgáltatónak kettő, a műszakváltásokhoz igazodó „munkásjáratot”, és három, a kórházat, a piacot és a bevásárlóközpontokat érintő körjáratot kell közlekedtetnie óránként.
Frissítés (2024. 02. 02. 18:05): A Volánbusz lapunknak jelezte, a Kúria – a Volánbusz Zrt. felperes és a Közbeszerzési Döntőbizottság alperes között zajló perben – arról döntött januárban, hogy helyes a Közbeszerzési Döntőbizottság azon korábbi határozata, miszerint
A Döntőbizottság a Kúria által most helyesnek ítélt döntésében azt állapította meg, hogy a 2019. május 31. és 2019. december 23. közötti helyi személyszállítási közszolgáltatási szerződések semmisek. Ennek azonban nincs polgári jogi jelentősége a társaság szerint, mert a 2019. évi teljesítés és elszámolás már megtörtént, az a felek között nem képezi sem vita, sem per tárgyát, írják.