Szerdán burkolatjavítási munkákat végzett az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán, a 28-as kilométerszelvény térségében a Magyar Közút makói mérnöksége. Közleményükben azt írják, hogy a munkaterületet a szigorú műszaki előírásoknak megfelelően előre jelezték a szakemberek, több lépcsőben 100-as, illetve 80 km/órás sebességkorlátozást vezettek be. A munkavégzés végeztével, éppen, mikor a munkaterületet elhagyták volna a szakemberek, az azt védő, ütközési energiaelnyelő berendezéssel felszerelt teherautóba akkora erővel rohant bele egy külföldi kamionos, hogy a közutas teherautót az árokba lökte, annak fülkéjébe szorult be a közútkezelő makói szakembere.
A 41 éves, makói férfi nem élte túl az esetet.
„A Magyar Közút mély fájdalommal vette tudomásul kiváló munkatársának elvesztését, őt a társaság a saját halottjának tekinti és minden segítséget megad az elhunyt hozzátartozóinak.”
2000-től napjainkig már huszonegy közútkezelő szakember veszítette életét munkavégzés közben, döntően figyelmetlen sofőrök miatt. Az ilyen esetek elkerülése érdekében a Magyar Közút nem győzi hangsúlyozni, hogy a gyorsforgalmi- és közutakon is a kihelyezett ideiglenes előjelzéseket, korlátozásokat minden esetben maximálisan tartsák be a közlekedők, azok nem véletlenül vannak ott, és úgy kihelyezve. Amennyiben a táblázásoknak, előjelzéseknek megfelelően közlekednek a munkaterületek térségében az autósok, nemcsak a maguk, hanem az ott dolgozók biztonságáért is sokat tehetnek.
A Maroslele magasságában történt baleset híre már szerdán korábban bekerült a lapokba. A szegedi és a makói hivatásos tűzoltók a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása alatt feszítővágó segítségével végezték a műszaki mentést, de az esethez riasztottak egy szegedi tűzoltódarut is, és egy mentőhelikopter is a helyszínen volt. A sztráda érintett szakaszát teljes szélességében lezárták.