Megtárgyalta és megszavazta a városi bizottság: mehetünk szegedi bérlettel is a tram-trainen

Megállapodást kötött a szegedi önkormányzat a Technológiai és Ipari Minisztériummal, ez alapján megosztják a vasútvillamoson történő elővárosi és helyi vasúti személyszállítás feladatait. Erről csütörtökön a városüzemeltetési bizottság tárgyalt, majd meg is szavazták a rendeletet – írja a Délmagyarország. 

Mint ismert, augusztus elsejével vége a tramtrain ingyenes utasforgalmi próbaidejének, így fizetőssé válik a szolgáltatás. A helyi tarifákat az önkormányzat, a helyköziket a minisztérium, míg az összekapcsolt díjtermékeket közösen határozták meg. Utóbbi eredményeként jött létre a 24 és 72 órás zónajegy, valamint a kombinált zónabérlet is.

A tarifákat jóváhagyták a a városüzemeltetési bizottság tagjai, ezekről itt írtunk. Az ülésen a Délmagyarország tudósítása szerint Nagy Sándor alpolgármester azt mondta, hogy a MÁV, mint szolgáltató és a minisztérium, mint megrendelő abban gondolkozik, hogy aki háromzónás jegyet vagy bérletet vesz, az kapjon valamilyen kedvezményt a jegyárból, ezt a kezdeményezést pedig az önkormányzat is támogatja. A helyi jegyekből 10 százalékos kedvezményt tud adni a város, ezt jelezték a TIM felé is.

Mint azt még szerdán megírtuk, Nagy Sándor még azt írta a Facebook-oldalán, hogy csütörtökön a városüzemeltetési bizottság elé kerülnek a közös értékszelvény-típusok, és az arról szóló megállapodás is, hogy

helyi utazásra a szegediek a helyi díj megfizetése mellett használhatják a tram-traint is.

Ahhoz, hogy a szegedi járműveken el tudják fogadni a kombinált bérleteket és jegyeket, mindenképpen kell a bizottság döntése, ez ma meg is született. Az alpolgármester hozzátette, hogy a lenti táblázatban a 90%-os kedvezményes sorok a szegedi helyi közlekedésben a diákbérletnek felelnek meg, bárazt gondolja, hogy a MÁV-Start és a minisztérium dolga lenne a tájékoztatás.

Forrás: Nagy Sándor / Facebook

Az 1-es villamos helyett közlekedő tram-train miatt az önkormányzat évente 68 millió 510 ezer forint hozzájárulást biztosít a személyszállításhoz, erről már szó volt a korábbi SZKT-ügyvezetővel, Majó-Petri Zoltánnal készített interjúnkban is. Azzal a feltétellel teszi mindezt, hogy a vasútvillamos legalább az 1-es villamos korábbi, 2021-es menetrendi szolgáltatási szintjét teljesíti, tehát 4 és 22 óra között óránként legalább 1 jármű közlekedik Rókusról a nagyállomásra és vissza, amely napi 18 járatot jelent. Mivel július 31-ig próbaüzem van, ezért erre az évre időarányosan ez az összeg 28,7 millió forint.

Nem csak a vasútvillamos ügyét tárgyalták a képviselők a városházán a lap szerint. Szó volt arról is, hogy július 11-étől

  • augusztus 31-éig a 4-es villamosvonalon forgalomszervezési okok miatt munkanapokon a járatok Kecskés végállomásról történő indulási idejei módosultak, valamint egyes esetekben az Anna-kúti átszállás Tarján irányban a 3-as jelzésű villamosra biztosított.
  • Augusztus 19-éig az 5-ös trolik munkanapokon csúcsidőben 20 percenként közlekednek, a 6-os vonali járatokkal hangolva, míg a 8-as és a 10-es vonalon a járatok munkanapokon csúcsidőben 15 percenként járnak.
  • Módosultak a 9-es és 19-es vonalon is a járatok Lugas utcai/Tarján, Víztorony téri indulási idejei.