Augusztus elsejétől fizetős lesz a tram-train, de még nem írták alá a szerződést a szegedi önkormányzattal, ezért nem lehet tudni, mennyiért lehet majd utazni rajta – szól az RTL Híradó riportja. Szeged alpolgármestere, Nagy Sándor szerint viszont közel a megállapodás. A Technológiai és Ipari Minisztérium nem válaszolt a híradó kérdéseire.
A riportban elhangzik az egyik megkérdezett utas szájából, hogy a lehetséges augusztusi dátummal tisztában van, azonban senki sem tudja, hogy miként alakulna az utazás díjszabása. Bár erről mi már írtunk, hogy tájékoztató jelleggel kint voltak helyenként azok a táblázatok, amelyek a lehetséges díjszabást mutatták be:
Forrás: Civil kontroll csoport / Facebook
A megkérdezett utas azt is megemlítette, hogy nagyon tele vannak a szerelvények, ezért néha a buszt választja.
Az önkormányzat részéről Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester nyilatkozott az RTL Híradónak, aki elmondta, hogy jelenleg még nincs végleges megállapodás az árakról annak ellenére, hogy elvileg augusztus 1-jével a fizetős szolgáltatás elindul. Az alpolgármester szerint a kollégái azt mondták, nincs komoly probléma az előzőleg leegyeztetett számokkal, de ezt még két önkormányzati bizottság elé be kell terjeszteni.
Nagy Sándor még azt is hozzátette a riporthoz a Facebook-oldalán, hogy a díjszabást és a szabályokat meg is kellene hirdetni legalább 30 nappal a hatályba lépés előtt: „A díjat, valamint annak alkalmazási feltételeit a közlekedési szolgáltatónak vagy a közlekedésszervezőnek a díjszabásban legalább 30 nappal a hatálybalépést megelőzően közzé kell tennie (2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról).”
Az is elhangzik a műsorban, miszerint megegyezésre jutottak abban, hogy a kombinált bérletek árából mind a város, mind a vasúttársaság kedezményt adjon. Abban azonban nem sikerült egyezségre jutni, hogy a szegediek a tram-traint hogyan használhassák, az önkormányzat ugyanakkor azt szeretné, ha helyi jeggyel és bérlettel is felülhetnénk rá.
Információnk szerint egyébként ez megoldott, hiszen a város kész arra, hogy a korábbi 1-es villamos üzemeltetésére fizetett díjat odaadja a tram-train üzemeltetőjének, azaz a MÁV-nak, ezért cserébe mi is használhatnánk helyi közösségi közlekedési eszközként, helyi viszonylatban. Ezt támogatja az a logika is, miszerint júliusban már meg is szűnt az 1-es villamos, amely bár ritkán járt, azért mégis adott egy plusz sűrűséget a 2-es vonal mellett.
Az RTL teljes riportját ide kattintva lehet megnézni.