2023 júniusában és októberében is küldött egy-egy bíráló levelet a gyorsvasút kivitelezőjének a korábbi szerbiai építési miniszterhelyettes, Anita Dimoski, írta a Forbes Serbia. A CRIC-CCCC konzorcium alatt dolgozó Shandong vállalatot a haladás lassúsága és az alkalmazott munkamódszerek hiányosságai miatt kritizálta.
Dimoski szerint a Shandong nem rendelkezik elégséges munkaerővel sem szerb, sem kínai oldalról, nem megfelelő a technikai háttere, és a projekthez szükséges infrastruktúra, köztük az aluljárók sem készültek el a tervezett határidőre. A levelezésből ráadásul az is kiderül, hogy a kínaiak a szerbiai illetékes felügyeleti hatóság engedélye nélkül bontották le a Bánáttal való vasúti összeköttetés egy részét. „Ezzel megakadályozták az áru- és személyforgalmat a Szerb Köztársaság ezen részén anélkül, hogy befejezték volna a vasúti forgalom átirányítására szolgáló új vágány építését” – részletezi a levél.
A korábbi miniszterhelyettes gyakran találkozott szakszerűtlenséggel és a biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásával. A Shandong azonban továbbra is ragaszkodott az eredeti tervéhez, az előírt minőségi és munkavédelmi megszegve. A vállalat több alkalommal figyelmen kívül hagyta a felügyeleti szerv utasításait, ami Dimoski szerint a gazdasági stabilitást és a lakosság biztonságát is veszélyeztette. A dokumentum világosan jelezte, hogy ha a vállalat nem hajtja végre az azonnali intézkedéseket, jogi lépések várhatók.