A kantoni hajógyárban elkészült a BYD első, saját tulajdonában lévő autószállító tengerjáró hajója, amely hétezer jármű befogadására képes, írja a Világgazdaság. A kínai cég vezetői úgy döntöttek, hogy a már meglévő, nem a tulajdonukat képező BYD Explorer No. 1. nevű hajó után nem a kettes jön, hnem a Hefei nevet kapja a jármű, mely a járműgyártó egyik telephelye.
Ebből következik, hogy a BYD további gyártóbázisai nevével folytatódik a sorminta, így előfordulhat, hogy a vállalat által 2022 októberében, sajtóhírek szerint 710 millió dollárért megrendelt
hat óriás autószállító egyikére majd a BYD Szeged felirat kerül,
írja a lap. Más információk szerint a teljes flottát nyolctagúra tervezik, de ez menet közben, a globális kereslet alakulásától függően változhat.
A BYD Explorer No. 1. bonyolult megrendelési és megépítési procedúrájához képest az új hajók esetében a gyártó ugyanaz, a megrendelő-tulajdonos is egy személyben a BYD lesz, arról viszont még nincs hír, hogy ki és milyen zászló alatt üzemelteti a hajót. A BYD flottája egyébként sorozatgyártású, azaz nincs és nem is lesz eltérés a kialakításukban.
A kantoni hajógyárban így 199,9 méter hosszú, 38 méter széles, 9 méter mélyre merülő, 18,5 csomó – 34 kilométeres óránkénti – sebességű tengerjárók készülnek egy kaptafára. Környezetvédelmi okokból az óriáshajókat két fő üzemanyagtartállyal szerelik fel, ezeket cseppfolyós földgázzal (LNG) töltik meg, és ez az első számú energiaforrás. Azonban vész esetére dízelolajat is visznek magukkal.