Zárt ajtók mögött találkozott a BYD delegációja és az SZTE vezetése

Magyarországra látogatott a napokban a BYD szakképzésért és HR-ügyekért felelős delegációja. A kínai cég képviselőit Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter és Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója fogadta. A BYD delegációja ezt követően Szegedre utazott, ahol a helyi felsőoktatás és szakképzés legfontosabb szereplőivel egyeztettek.

„Nagyra értékeljük a magyarországi, illetve a szegedi oktatási intézmények tevékenységét. Fontosnak tartjuk, hogy hatékony együttműködést alakítsunk ki, hiszen kiemelkedő szerepet szánunk itteni tevékenységünkben a magyar szaktudásnak és innovatív szemléletnek” – mondta a delegációt vezető Jerry Xun, a világcég humán erőforrásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Jerry Xun azt is elárulta, a Szegedi Tudományegyetemmel már számos egyeztetést folytattak. Az intézmény szerves része lesz a BYD működésének, hiszen értékes szaktudást nyújt és hozzájárul a helyi innovációhoz, fogalmazott. A delegáció találkozott a szegedi és hódmezővásárhelyi szakképzési centrum képviselőivel, valamint ellátogatott a szegedi Csonka János Technikumba, illetve a Déri Miksa Műszaki Technikumba is.

A BYD HR-delegációjának és a Szegedi Tudományegyetem vezetésének találkozója Szegeden 2024. szeptember 25-én

Fotó: BYD

A Szegeder már a szerdai találkozó előtt értesült a BYD-delegáció érkezéséről, ezért még aznap kérdéseket küldtünk az SZTE sajtóosztályának. Arra voltunk kíváncsiak, hogy amennyiben volt, akkor mi volt a megállapodás pontos tárgya, és milyen hatása lesz az egyetemre, Szegedre és a régióra. Kérdeztük, kik vettek részt a találkozón, milyen típusú együttműködés jött létre, és milyen célokat tűztek ki. Végezetül rákérdeztünk, miért nem hívták meg a sajtót az eseményre, és az egyetem miért nem adott ki megkeresésünkig közleményt a találkozóról – cikkünk megjelenéséig nem válaszolt az egyetem.

Az új energiával működő járművek előállításában világelső BYD Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely akár évi 300 ezer autó gyártására is képes lesz. Több ezer munkahelyet teremtenek a régióban, és elsősorban helyi munkaerőt törekszenek majd alkalmazni a cég ígéretei szerint.