A Magyar Kerékpárosklub szegedi szervezete osztott meg Facebook-oldalán egy fotót, amin egy bordó Tesla Model Y látható a Fogadalmi templom oldalánál parkolva, mögötte egy utánfutóra erősített dízelaggregátorral – amiről épp töltik a Teslát.
„Néha kapóra jön egy elektromos autó töltéséhez egy belvárosban pöfögő dízelaggregátor” – áll a posztban, ami felveti, hogy az elektromos autók minden vélt vagy valós környezeti terhelése mellett fontos érv az is, hogy „az elektromos autókkal ugyanúgy állunk a dugóban, föltartjuk a tram-traint, buszt, trolit, és ugyanolyan nehéz velük parkolót találni, és valahogy a közterületi töltésüket is meg kell oldani, ráadásul a töltés jóval tovább tart, mint egy tankolás”. Nem meglepő módon a kerékpárt ajánlják mint alternatíva.
Fotó: Magyar Kerékpárosklub Szeged / Facebook
Az elektromos autók aggregátorról történő töltése egy igen ellentmondásos és gyakran vitatott jelenség, amelyet az elektromos járművek kritikusai előszeretettel emlegetnek. A jelenség lényege, hogy egyes helyeken, ahol nincs kiépített elektromos töltőinfrastruktúra, mobil dízelgenerátorokat használnak az elektromos autók töltésére.
Bár ez nem gyakori, ezzel a kritikusok arra próbálnak rámutatni, hogy az elektromos autók sem feltétlenül környezetbarátok, ha fosszilis energiahordozókból származó árammal töltik őket. Az ilyen esetek gyakran okoznak felháborodást és heves vitákat a közösségi médiában és különböző fórumokon.
Frissítés (2024. 05. 28. 15:09): Horváth András, az elektromobilitás egyik vezető hazai élharcosa és elektromosautó-tesztelő osztotta meg közösségi oldalán a sztori hátterét ezzel árnyalva azt. Mint írja, „emberünk abból él, hogy aggregátorokat ad bérbe. Teslával vontatja őket különböző helyszínekre, itt épp Szegedre. Nem azért hord magával egy sok milliós aggregátort, hogy az autót töltse ha az lemerül”.
Horváth szerint a képen látható, hogy az egyik kábel megy a munkavégzés helyszínére, a másik kábel a Teslába, és ha már úgyis dolgozik a generátor, akkor miért ne töltené az autót is. Vagyis valóban aggregátorról töltik a Teslát, ám Horváth szerint árnyalja a képet, hogy „akár egy 20 litert fogyasztó Ford Raptorral is húzhatná az aggregátort, de inkább egy Teslával teszi”.