Frissítés (2024. január 9. 21:14): Az SZKT cikkünkre válaszul közölte, „a Szegedi Közlekedési Kft. és a SOR Libchavy s.r.o. között létrejött szerződés alapján a szállítási határidő a szerződés hatáyba lépésétől számított 15 hónap, ami 2024. első negyedévében telik le.”
Levelükben azt írják, a fentiek alapján a magyarbusz.info értesülései nem megfelelőek, mivel nem 2023 novemberére kell leszállítania a SOR-nak a négy trolibuszt, így a gyártó nincs késésben a teljesítésével.
Korábban írtuk:
Jelentős késéssel ugyan, de jelen állás szerint 2024 első negyedévében végre megérkezik Szegedre a még tavaly júniusban megrendelt négy darab SOR TNS 12 típusú cseh troli – tudta meg a magyarbusz.info a Szegedi Közlekedési Kft. illetékes főmérnökségétől.
A Zöld Busz Program keretében beszerzett, önjárásra is képes járműveket a gyártónak eredeti szerződés szerint 2023 novemberéig kellett volna átadnia az SZKT részére, de a hajtásrendszert szállító Cegelec alkatrészellátási problémái miatt nem sikerült tartani a határidőt. Jövő februárban érkezik jelen állás szerint a flotta első tagja, a többi pedig az azt követő hetekben fut be a városba a portál szerint. A portál azt is megtudta, mivel a Cegelec továbbra sem tudná teljesíteni a szállítást,
a cseh busz- és troligyártó felajánlotta egy másik hajtáselektronika beépítésének lehetőségét.
Az eperjesi és a szegedi példányok esetében végül a cseh Rail Electronics elektronikájára esett a választás. Más város trolijai is késnek egyébként, a cseh Zlín, Jihlava és Prága városai is így jártak többek között.
Az elektronika lecserélése természetesen nem rontja a pályázatban meghatározott műszaki feltételeket. Ez azt jelenti, hogy bár megváltozott a járművek műszaki jellemzője, továbbra is legalább 12 kilométert lesznek képesek önállóan, a felsővezetékes szakaszt elhagyva biztonsággal megtenni, napi futásteljesítményük pedig akkumulátoros üzemmódban elérheti az 50 kilométert is.
A szerződés jelenlegi árfolyamon közel nettó 690 millió forintot kóstál, ehhez a Zöld Busz Program keretében nyert pénzt az SZKT. A szerződés szerint az SZKT 80 napos késés felett az összeg legfeljebb 20%-át számolhatja fel kötbérként, ha a késedelem nem számít vis majornak. A négy jármű mellett két továbbira is kötöttek opciós szerződést, így elképzelhető, hogy a kötbérrel akár le is hívják majd őket.