A hidroplános repülés beindításán fáradoznak Szegeden, ahol most először szállhatott le ilyen gép a Tiszára

A Tiszán landolt az Aeroexpress tavaly bemutatott Cessna 206 amfíbiája még szeptember 8-án és 9-én a szegedi repülőnapok alkalmából. A hidroplános repülés magyarországi beindításán fáradozó cég közleményéből kiderült, a gyakorlórepülések hosszas előkészítés után, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület együttműködésével és a Szolchrom hajósiskola szakembereinek biztosításával jöttek létre.

Az esti órákban a hidroplán belvárosi kikötését számos érdeklődő követte partról és a Belvárosi hídról, ami nem csoda, hiszen állítják, a magyar repülés történetében

nincs feljegyzés arról, hogy valaha járt volna hidroplán a Tiszán.

Báló Tamás, a Szegedi Közlekedési Társaság repülőtéri üzletágának vezetője szerint bár a népszerű rendezvény sétarepülés programjában ugyan idén még nem szerepelt a hidroplán, de a mostani sikeres üzem alapján jövőre akár már az érdeklődő közönség is kipróbálhatja a tiszai landolás élményét.

Molnár Zsolt, a Szegedért Vízisportbarát Egyesület elnöke az előzményeket felidézve elmondta, mivel az egyesület legfőbb célkitűzése az idegenforgalmi turizmus, valamint a hajós élet fellendítése a Tiszán, régi gondolati törekvés, hogy Szegeden vízi leszállóhely is erősítse a helyi turizmus egyik pillérét.

„A vízirepülés reneszánszát éli Európában, ami nem véletlen, hiszen jelentősége többszörös: a turisztikai attrakciótól a taxirepülésekig, rendészeti feladatokban és katasztrófavédelemben számos területen teremt értéket, ezért igyekszünk a fejlesztésével élen járni Közép-Európában” – ezt már Széchey Márton, az amfíbia parancsnoka mondta, aki vízirepülő kiképzését lengyelországi tavakon kapta és Norvégiában fejlesztette tovább.

A fel- és leszállásokat biztosító vízi személyzet nevében László György úgy nyilatkozott, több évtizedes szegedi hajós tapasztalattal is meghatározó lépcsőfok szakmai pályafutásában a hidroplánnal történő együttműködés, hiszen a vízen kisgéphajóként manőverező jármű mindenkinek újdonságot jelentett a Tiszán, mégis minden folyamat gördülékenyen ment, a repülőgép pedig kiválóan működött együtt a folyón a többi vízi járművel.

„A vízirepülés hazai újraformálása innovatív gondolkodást igényel nemcsak tőlünk, hanem számos partner részéről is, ezért is vagyunk hálásak Szeged önkormányzatának, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóságnak is a hajózási és légügyi környezetvédelmi hatóságok mellett, mert nyitottak az újításokra” – nyilatkozta Somogyi-Tóth Dániel, az Aeroexpress társalapítója a közleményben.

Fotó: Aeroexpress