A Szegeden közlekedünk nevű Facebook-oldalra töltöttek fel egy képet arról, hogy négyen tolnak egy leengedett áramszedős Škoda 15Tr típusú trolit, ami ráadásul csuklós. A négy segítő viszont úgy tudjuk, hogy nem a troli utasai közül került ki, hanem a helyi építkezésről jelentkezett a nemes feladatra, mivel ott éppen egy sávra szűkül a Rókusi körút a felújítás miatt. „A rókusi Ironman verseny délelőtti trolitoló fordulója” – írták a képhez.
Épp a napokban írtuk meg a Telexen is megjelent cikkünkben, hogy az SZKT szerint a képen is látható, idősödő csuklós Škoda 15Tr-ek egy része gazdaságosan már nem javítható, ezért addig, amíg nem érkeznek új járművek a társasághoz, a tartalék csuklós járműállomány növeléséhez használt, de relatíve jó állapotú Ikarus 280-as trolikat bérelnének Budapestről.
Fotó: Szegeden közlekedünk / Facebook
Ezek a járművek egyébként – bár a fővárosban már félre lettek állítva – felújított darabok, sőt van bennük fékenergia-visszatápláló technológia is, ami a szegedi Škodákban nincs. Azt írták, hogy mivel az állam egyre csak csökkenti a támogatást, a járművásárlás mellett bérlés is felmerült, és a kilométer alapú elszámolás miatt csak akkor kell majd fizetni, ha valóban járnak is az Ikarusok, ám a szerződés részleteinek kidolgozása még folyamatban van.
Szegeden egyébként 2021 márciusával nem közlekednek már régi Ikarusok, sem buszok, sem trolibuszok. Ha minden a terv szerint megy, egy időre újra visszatérnek ezek a járművek a szegedi utakra. Az SZKT kötelékében pedig tizenkét Ikarus 280T típusú csuklós troli járt még 1984 és 2018 között.
A városban régóta ismert csuklós Škodákat egyre kevésbé éri meg üzemben tartani, új trolibuszok beszerzésére pedig még várni kell, ezért bérelne a város Budapestről. Ezzel két év elteltével visszatérnek a pofás Ikarusok a szegedi utakra.