Arról már mi is beszámoltunk, hogy szeptember 11-étől komplex karbantartási munkákat kezdett a MÁV a 140-es, vagyis a Cegléd–Szeged vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közti szakaszán. A két hónapig tartó vágányzár során figyeltek arra, hogy a hétvégi időszakban közlekedhessenek az InterCity vonatok, azokat csak hétfőtől csütörtökig tartó időintervallumokban kell autóbusszal pótolni.
Az autóbuszos pótlásról is megírtuk, hogy azok most nem a Nagyállomástól indulnak, ugyanis az Indóház téren szűkös a hely, így az önkormányzat nem járult hozzá a hét járműből álló autóbuszkonvoj ottani indulásához és érkezéséhez. Erre Szeged-Rókus vasútállomás lett kijelölve, mivel ott kellő hely van a buszoknak, onnan pedig a tram-trainre szállhatnak át az utasok, amelyre nem kell külön jegyet vennie a szegedi szakaszon annak, akinek van vonatjegye.
Tehervonat mozdonya tart Szeged-Rendező felé az egykori vasúti felüljáró hídfőjéről fotózva a Keramit-tó közelében 2023. szeptember 11-én
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Azonban nem csak a személyvonat utasaira voltak figyelemmel a vágányzárat szervezők. Az iho.hu szaklap azt írja, a tehervonatok Kiskunfélegyháza és Szeged között továbbra is közlekedhetnek, az adott vágányzári fázis keretein belül, de csak bizonyos időszakokban járhatnak és dízelvontatással, így a Szeged és Szabadka között is vontató tehervonati dízelmozdonyokra nagyobb szerep hárul: a szintén kapacitáshiányos Szeged-Rendezőn a tehervonatok gyors fordulása prioritás, sokszor a Szabadka felől érkező mozdony jár körbe, és viszi is tovább a szerelvényt Kiskunfélegyháza felé a portál cikke szerint.
Ez azért van, mert a ceglédi fővonali munkálatok a felsővezeték karbantartását is magukba foglalják. A gépcsere villanyra Kiskunfélegyházáig valamelyik állomáson általában megtörténik, de egyáltalán nem ritka, hogy a dízelmozdonyok egészen a fővárosig, vagy akár tovább is viszik a vonatukat.
Frissítés: Az iho.hu egy másik cikkben arra hívta fel a figyelmet, hogy mindjárt az első éjjel gond volt a vonalon ebből, mivel a vállalkozó nem tudta befejezni az ütemezett munkákat, ezért a MÁV arról tájékoztatta a tehervonatokat közlekedtető társaságokat, hogy kapacitáskorlátozás következett be, addig nem járhatnak a szerelvények. A vasúttársaság elismerte a portálnak, hogy valóban volt csúszás, ami összesen három tehervonatot érintett, ezek később rendben leközlekedtek.