Megújítják az árvízi emlékmű környezetét, a graffitiket is eltüntetik hamarosan

Hétfőn elkezdik a rakpart két feljáróhídjának rekonstrukcióját, ezt Nagy Sándor mondta el a Rádió 88-nak. A felhajtóknál leginkább az autóval kevésbé látható részeket, a rossz állapotban lévő vasbeton tartószerkezetet javítják majd összesen több mint 30 millió forintból. A városfejlesztési alpolgármester arra is emlékeztetett, hogy a korábban tervezett burkolatcserével folytatódnak majd ősszel a munkálatok az árvízi emlékműnél, ahol felszámolják a graffitiket is, mely enyhe forgalomkorlátozással jár majd.

Egyelőre ezekkel kezdődik el a rakpart nagyszabású megújulása, vagyis a Tisza főutcája nevű projekt előszobája, ami viszont a válság miatt, valamint az uniós források elapadásának okán a korábban tervezetthez képest sokkal szolidabb lesz. Ugyanakkor a városfejlesztési alpolgármester még tavaly decemberben elmondta a Szegedernek, hogy a felújítás továbbra is a hosszabb ideje kitűzött célt, a rakpart humanizálását, zöldítését szolgálná. Ezen kívül figyelni kell arra, hogy uniós forrásból finanszírozható legyen a projekt, az elvárásoknak meg kell felelnie. A város egyelőre saját pénzen, 200 milliós keretből megtervezteti mindezt, hogy aztán később, ha lesz pénz, elindulhasson a projekt minél előbb.

Bár a pályázat részletei még nem ismertek, az körvonalazódik, hogy – hasonlóan a korábbi szegedi zöldfejlesztésekhez – a rakpart fejlesztése is a zöldterület növelésével lehet megvalósítható. Ez egybeesik a város céljaival, ugyanakkor – szemben a korábbi látványtervek javaslataival – nem számolnak az áthaladó autóforgalom megszüntetésével, bár mindenképpen javítani kívánják a közlekedés biztonságát. A tervezési kiírásról tavalyi cikkünkben írtunk bővebben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Nem száműznék teljesen az autókat: a szegedi rakpart zöldítésére és átalakítására keres tervezőket a város

A napokban jelent meg a felhívás az önkormányzat részéről, hogy keresik a tervezőt a rakpart átalakítására, vagyis zöldítésére, valamint forgalomcsillapítására. Ez annak a fényében furcsa fejlemény, hogy a kormányzati adóelvonások és a koronavírus-járvány után épp az elképesztő energiaárak és infláció miatt kell intézményeket bezárni jobb esetben, hogy ne legyen csőd, ezért rákérdeztünk az önkormányzatnál, hogy mit és hogyan terveznek.