Még május 22-én írta meg a Szegeder, hogy a délutáni órákban egy a Szeged vasútállomásról indult tram-train már a következő megállóban, a Galamb utcánál meghibásodott, így el kellett tolni egy másikkal. Nem sokkal később jött a hír, hogy a várost már majdnem elhagyva, a Damjanich utcánál egy autósba szaladt hátulról az egyik vasútvillamos, de erről sem az SZKT, sem a MÁV nem számolt be.
Nem keltett gyanút, hogy a két eset összefügghet, olvasónk viszont szemtanúja volt a történteknek: egy terepjáró vészvillogóval a sínekre hajtott az említett villamosmegálló előtt, majd meg is állt a kereszteződés után. Ezt követően az SZKT baleseti helyszínelőjének autója parkolt mellé, és a sofőrök beszélgetni kezdtek.
„Ekkor érkezett, pár másodperc múlva a tram-train, amit tolt a másik vasútvillamos hátulról, és
belecsapódott az álló terepjáróba. Annyira abszurd volt, hogy hirtelen senki nem értette a helyzetet”
– fogalmazott a Szegeder olvasója. Ekkor körvonalazódott számunkra is, hogy azért nem számolt be az esetről sem a Mávinform, sem az SZKT, mert a korábban meghibásodott jármű volt az érintett és a forgalom még nem indult meg teljesen a vonalon.
Forrás: Szeged365
Nem sokkal később kiderült viszont az is, hogy a terepjáró valójában a vasútvillamosok gyártójának, a Stadler helyi mérnökének céges autója volt, ezt két forrásunk is megerősítette. Mint megtudtuk, amikor autójával megállt a kereszteződésben, az elromlott tram-train vezetője arra számíthatott, hogy tovább is indul, ám ez nem történt meg. Az továbbra sem tiszta, hogy az autó miért állt meg a síneken úgy, hogy azon a vasútvillamos közeledett.
Egy szemtanútól úgy tudjuk, hogy a meghibásodott tram-traint toló járműben is ült egy vezető, így valószínűsíthető, hogy igazából ő mozgatta a csatolt járműveket, nem pedig az elülső szerelvényben ülő, ami közrejátszhatott abban, hogy végül nem tudott időben megállni a dupla járat.
Mindezekről kérdeztük a MÁV-ot, az SZKT-t és a Stadler budapesti részlegét is. Azt szerettük volna megtudni, hogy valóban a Stadler munkatársa volt-e a balesetben érintett autós, szabályos volt-e a tram-trainek csatlása és közlekedtetése, illetve szükség volt-e egyáltalán arra, hogy összekapcsolják őket.
Fotó: Bálint András / Szegeder
Kérdéseinkre csupán a MÁV-tól és az SZKT-tól kaptunk választ, melyben a szegedi közlekedési vállalat csak azt részletezte, hogy a meghibásodás fél három körül jelentkezett a 005-ös pályaszámú járműnél. Azt állítják, hogy az eltolás időtartama alatt, körülbelül fél négyig a 2-es villamosvonal forgalma torlódott,
„egyéb, a menetrend szerinti forgalmat érintő esemény nem történt”.
Ami igaz is, hiszen amikor a Stadler munkatársa balesetet szenvedett, még nem állt vissza hivatalosan a forgalom. A továbbiakkal kapcsolatban a MÁV sajtóosztályához irányítottak, ahonnan viszont csak annyit írtak válaszul, hogy a vizsgálat jelenleg még folyamatban van, így nem tudnak bővebb tájékoztatást adni, ám az eddigiek alapján az már megállapítható, hogy a tolatási mozgás szabályos volt. A Stadler cikkünk megjelenéséig nem reagált.
A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy az olvasók Budapesten és egész Magyarországon értesüljenek a legfontosabb és legérdekesebb szegedi és környékbeli témákról és történésekről. Ez a cikk ezen együttműködés keretén belül jelenik meg a Telexen is. Ha szeretnéd, hogy még több sztorit tudjunk feldolgozni és az ország elé tárni, támogasd a Szegedert! Az eddig a Telexen megjelent cikkeink ide kattintva érhetők el.