Knezevics: Érthető és természetes, hogy nem mindenkinek tetszik a parkolózónák bővítése

„Az új parkolási övezetek környékén lakók közül vannak, akik már most üdvözlik a változást, és természetesen vannak, akiknek mindez nem tetszik – és ez érthető és így természetes” – mondta a webradio.hu-nak Knezevics Viktor, a Szegedi Közlekedési Társaság tavaly kinevezett ügyvezető igazgatója.

Szerinte az utóbbi időben olyan mértékben növekedett a gépkocsiforgalom Szegeden is, hogy ezt a fajta terhelést a belvárosi utak már nagyon nehezen bírják el, így egy ilyen intézkedésnek nem kizárólag gazdasági oka, hanem forgalomszabályzási, és ezáltal fenntarthatósági célja is van.

Persze a gazdasági hozadék sem marad el azért. „Az elmúlt időszakban lassan, de biztosan az állam teljesen kivonta magát a közösségi közlekedés támogatásából, amin felül a koronavírus-járvány és az ahhoz tartozó intézkedések, valamint az energia európai piaci árának drasztikus megemelkedése is megnehezítette a társaság és a város, mint tulajdonos dolgát.”

Bár arról, hogy a fizetős parkolást a város július 1-gyel a nagykörúton túlra is kiterjeszti, a mözgyűlés maga dönt, a döntéssel Knezevics is egyetért. „Nemcsak az önkormányzatnak, hanem nekünk is az a célunk, hogy a szegediek minél élhetőbb várost tudjanak magukénak. Ugyanígy dolgozunk együtt és ápolunk remek kapcsolatot a Volánbusszal, akik a buszjáratokat üzemeltetik, valamint a Lime-mal is, akik a mi szolgáltatásainkat is kiegészítve segítik a szegediek városi mobilitását fenntartható és környezetbarát módon” – mondta a lapnak az igazgató.

Júliustól tehát egyes nagykörúton kívüli részek is díjkötelesség alá fognak ugyanis tartozni, de Újszeged Erzsébet liget körüli része, vagy az eddig ingyenes Torontál téri P+R parkoló is fizetőssé válik, utóbbinak egy sokkal olcsóbb teljesen új zónát alkottak.

Az SZKT nemrég azt írta lapunknak a viszonylag magas, a budapestiekhez hasonló szintű árakról és a parkolási díjköteles zóna kiterjesztésének miértjéről, hogy ezek egyben forgalomszabályozó eszközök is. Szerintük jól látszódott a pandémia alatti ingyenes időszakban, hogy szinte lehetetlen volt a belvárosban parkolóhelyet találni. A zónák kiterjesztésében a lakossági igény is megmutatkozik, mivel a korábbi zónahatárál, a nagykörútnál élők nem tudnak megállni a saját ingatlanuk közelében.