A Pick téliszalámi visszahívására még soha nem volt precedens

A gyártói minőségi garancia úgy tűnik, mindennél többet jelent: a Pick Szeged Zrt. reagál a napokban eszközölt termékvisszahívásra, amely az egyik kiskereskedelmi lánc saját márkás téliszalámi termékét érinti. A Pick Téliszalámi termékek ebben az esetben sem érintettek, a szegedi gyártó mégis fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy miként tudnak a vásárlást megelőzően megfelelő módon informálódni.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal június 13-án visszahívta a Tesco 400 g-os kiszerelésű téliszalámi termékét. Mivel téliszalámit mindenki gyárthat, aki betartja a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, így kerülhetnek a polcokra akár egyes kereskedők nevében is az úgynevezett sajátmárkás termékek. A Nébih közleményével összefüggésben a Pick Szeged Zrt. fontosnak tartja, hogy megragadja ezt az alkalmat is arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a tudatos vásárlásra – áll a vállalat közleményében.

„Az általunk gyártott, hungarikumnak minősülő téliszalámi visszahívására még soha nem volt precedens,

és mindent megteszünk, hogy ez így is maradjon” – mondta Szokolai Júlia stratégiai és marketing igazgató a közleményben. „Egy olyan termékről és márkáról beszélünk, ami több mint százötven éve garanciát jelent a fogyasztóknak, hazai és nemzetközi téren is elismert minőség övezi, nemhiába választják magyar családok százezrei a mai napig. Ezért pedig a Pick Szeged Zrt. minden munkatársa elkötelezetten tesz, a gyártástól az értékesítésig, farmtól az asztalig, ha úgy tetszik” – tette hozzá.

„A mostani termékvisszahívás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztó akkor dönt jól, ha a másfél évszázada garantált minőségű Pick Téliszalámit vásárolja” – zárta gondolatait a szakember, aki hozzátette, fontosnak tartják, hogy a fogyasztók megfelelő edukációban részesüljenek a termékcsomagolások minőséget és gyártót igazoló információit illetően. 

A gyártó nemrég egy termékhamisítás ügyében szólalt fel, amikor hamisított „Pick” csemege szalámit találtak az egyik budapesti húsboltban. Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató már akkor kiemelte, hogy a fogyasztónak mire érdemes figyelni a vásárláskor: „Ha egy termék megjelenése vagy annak észlelt minősége eltér a megszokottól, az már önmagában gyanakvásra adhat okot” – jelezte a szakember.

A jelen esetre reagálva hozzátette: „Alaphelyzetben a csomagoláson fellelhető kiegészítő információk szolgálják ilyenkor a fogyasztók tájékoztatását. Ilyenek a minőségmegőrzési idő vagy a gyártóra vonatkozó információk. Azonban előfordulhat olyan eset, hogy ezek helytelenül szerepelnek a címkén, ilyenkor pedig a fogyasztó sajnos érzékszeri elváltozás megtapasztalása útján szembesül csak a problémával. Ekkor a hatóságokhoz fordulhat, ugyanakkor ilyen esetekben emeljük ki mindig az ismert gyártók márkái által vállalt garancia fontosságát, amelyben nem csalódhat a vevő” – zárul a közlemény.