Már a Volánbusz menetrendje is elérhető a városokban a Google Maps útvonaltervezőjével

A hírról Vitézy Dávid számolt be, aki jelenleg épp az egykori ITM, azaz Innovációs és Technológiai Minisztérium utódjának, a Technológiai és Ipari Minisztériumnak (TIM) a  közlekedésért felelős államtitkára.

Facebook-posztjában azt írja, hogy megérkeztek a Google Térképre a Volánbusz Zrt. vidéki városi menetrendjei, amelyek a mai naptól fokozatosan jelennek meg a felületen, egyelőre a tervezett menetrendi adatokkal. Mint írja, ennek eredményeképpen könnyebben tervezhetővé válik a közösségi közlekedés azon településeken, ahol a Volánbusz látja el a helyi szolgáltatást.

A helyközi járatokkal kiegészítve így a városokban elérhetővé vált az egyszerű utazástervezés mobilon, külön applikáció letöltése nélkül. Vitézy posztjában még arról ír, hogy a helyi járatokat a MÁV-Start és a Volánbusz helyközi járataival kombináltan is lehet így tervezni. Azt is megemlíti, hogy a fejlesztés következő lépcsőjében már valós idejű menetrendi adatok biztosítanak majd pontos tájékoztatást.

Az ország közel 70 városában, többek között Győrben, Egerben, Zalaegerszegen, Nyíregyházán, Szekszárdon, Nagykanizsán, Sopronban, Siófokon, Dunaújvárosban, Békéscsabán, Szolnokon, Salgótarjánban, Ózdon, Esztergomban jelent ez változást.

Szeged is köztük van, bár itt már tavaly decemberben hír volt, hogy kísérleteznek élő járműkövetéssel is a Google-lel együtt.

Az élő járműkövetés egyelőre várat magára, de a statikus menetrenddel már eddig is tervezhettünk a városban 2019 óta, most a Volánbusz helyközi járatait is kiadja. Kísérletképpen megpróbáltam eljutni a város másik végéből a szegedi repülőtérre, ahova valóban felajánlotta a helyközi buszokat is. Szegeden egyébként a bringás útvonaltervező funkció is elindult még tavaly november eleje körül.

Az, hogy az élő követés még nem elérhető, arra Nagy Sándor azt mondta korábban: ahhoz hogy a techóriás elfogadja az adatokat, elég sok teszten, egyeztetésen kell még átmenni. „De a cél természetesen ez lesz, hogy működjön”. Vitézy Dávid egy kommentben a poszt alatt a következővel indokolta, hogy a Volánbusznál sem működnek még az élő adatok: „Ahhoz, hogy ez ne okozzon félreértést vagy zavart az utasoknak, ezt akkor érdemes meglépni, amikor minden jármű valós időben látható. Ezen még kell dolgozni.”