Lázár János országgyűlési képviselő közösségi oldalán tette közzé a hírt, hogy elkészült a MÁV, elsősorban tram-traineknek szánt járműjavító és karbantartó telephelye.
A létesítményt hivatalosan 2020 februárjában kezdték el építeni a szegedi rendezőpályaudvar szélén. Mint azt Lázár is írta, a vasút-villamosok már át is költöztek ide, ahol a kisebb-nagyobb javításokat is végzik majd ezentúl. Az építésre kiírt tendert annak idején még a Homlok Zsolt tulajdonában lévő Homlok Építő Zrt. nyerte el. Homlokról érdemes tudni, hogy Mészáros Lőrinc kisebbik lányának, Mészáros Ágnesnek a férje.
A remízben a 12 jármű ciklusrendszerű karbantartásait lehet majd elvégezni. Kerékeszterga biztosítja például a járművek optimális futását, de vannak tetőszerelő pódiumok is, amelyek szintén a napi karbantartást szolgálják. A projekt átfutási idejére annak idején két évet mondtak, a tervezett átadása 2022 I. negyedévében volt esedékes, ami be is jött.
A 2 876 m2 alapterületű csarnok a régi körfűtőház és a rendező vágányzata között fekszik, állítólag nem csak a tram-train karbantartására fog majd szolgálni, mivel a MÁV itteni csarnokai elavultak, fűtetlenek. Az alapvetően vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll:
Mindemellett szükséges volt még közművezni, térvilágítást létesíteni (45 lámpatest és 23 fényvető), illetve jelző- és riasztóberendezést, vagyon- és tűzvédelmi berendezést felszerelni, valamelyest átalakítani a felsővezetéket, bekötni a vágányokat (ehhez részben használt felépítményt vetettek be), illetve építeni egy közel 400 méteres utat. A járműjavításhoz az alábbi eszközöket szerelik be: