Kész a szegedi tramtrain-remíz, a járműveket más városokba vinnék bemutatni

A szokásos módon, a Rádió 7 keddi Közös Nevező című műsorában hangzottak el ismét információk a tram-trainnel kapcsolatban a széles nyilvánosság számára. A minden szép és jó hírek mellett az is kiderült, hogy a szegedi remíz már készen van, épp a műszaki átadás-átvétel zajlk.

A műsorban elhangzottakat a kormányközeli vásárhelyi lap, a Promenad24 szemlézte. Mint azt Mucsi László projekttanácsadó megjegyezte, a csupán óránként közlekedő szerelvényekcsúcsidőben mindig tele vannak, nagyon népszerű az új tömegközlekedési forma. Hozzátette, Lázár János kormánybiztos hétfőn bejelentette: a nagy népszerűségre tekintettel minimum május végéig használhatjuk majd ingyenesen az április eleje helyett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Lázár: Legalább május végéig ingyenes marad a tram-train

Mindezt hétfő délután jelentette be a kormánybiztos. Lázár János a közösségi oldalán osztotta meg a hírt egy élő bejelentkezés formájában.

Kanda Imre főmérnök elmondása alapján az elmúlt négy hónapban semmilyen komolyabb műszaki gond nem volt a szerelvényekkel, és már csak a típusengedélyt kell megszerezniük. Ennek egyetlen hátráltatójának azt a bizonyos “szinuszos futást”, vagy kígyózó mozgást nevezte meg a szakember, aamely 80-85 km/órás sebességnél jött elő. Elmondta, hogy

ennek okát már megtalálta a gyártó, és javítják is a hibát.

Ismételten elmondta, hogy ez csupán utaskényelmi szempont, ettől még teljes biztonsággal közlekednek a szerelvények, különben a hatósági engedélyt sem kapták volna meg. A szerelvényeket úgy tervezték, hogy azok az országban bárhol közlekedni tudjanak a MÁV hálózatán belül. Ezt annak kapcsán mondta el Kanda Imre, hogy több nagyváros Miskolc és Debrecen is érdeklődött a szerelvény iránt. Miskolcon már előadást is tartott a tram-trainről a szakember a város felkérésére.

Szegeden nagyon sok a megálló, ezek számának csökkentése a városon múlik,

de szerintünk akkor érdemes a kérdést részletesebben megvizsgálni, amikor a végleges menetrend szerint közlekednek a járatok. Legalább fél éves próbát tartanak megfelelőnek arra, hogy eldöntsék: mely egymáshoz közel eső megállókat lehet kihagyni. A hódmezővásárhelyiek Kishomokra szeretnének megállót, de ennek beiktatása rendkívül bonyolult folyamat, hiszen a vasútban közlekedő vonatok, személyvonatok és tehervonatok közlekedéséhez kell igazítani a tram-train közlekedését.

A szegedi remíz elkészült, ennek műszaki átadása egy héten belül megtörténik.

Itt minden javítási és karbantartási munkálatot el tudnak végezni a szerelvényeken, rendelkezésre állnak az ezekhez szükséges speciális mérőeszközök, berendezések – hangzott el a műsorban.

A vásárhelyi járműtároló csarnok nyolc szerelvényt tud majd fogadni, itt a kisebb karbantartási feladatokat tudják majd ellátni, például homokkal feltöltést vagy takarítást, de itt pihenhetnek majd a vezetők is az e célra kialakított szociális helyiségben. A pályáztatás már lezárult, a tervezőnek tizenkét hónapja van elkészíteni a terveket, ezt követi egy közbeszerzési eljárás, majd ezután indulhat meg az építkezés – hangzott el a Közös Nevezőben.

Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy pont ma jelentette be a MÁV, miszerint április 3-tól bővül a feltételes megállóhelyek száma a tram-train vonalán is, azaz már csak akkor állnak meg a szerelvények, ha jelezzük leszállási szándékunkat, vagy van felszálló utas. Erről itt írtunk bővebben:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Hamarosan gyorsabb lehet a tram-train: csak akkor áll meg, ha azt időben jelezzük

Április 3-tól bővül a feltételes megállóhelyek száma a tram-train vonalán is, azaz már csak akkor állnak meg a szerelvények, ha jelezzük leszállási szándékunkat, vagy van felszálló utas.