Terelőút és látszólag különösebb ok nélkül zárták le a Széchenyi téren átfutó kerékpárutat

Bár fizikai akadály nincsen, aki a téren szeretne átkelni, az vagy negyedkilométeres kerülőútnak ered a Híd utca felé, vagy áthajt szabálytalanul a téren.  Merthogy a kerékpárút végét jelölő táblákat helyeztek ki a tér mindkét végében, tiltva ezzel a biciklizést.

A kérdés csak az, hogy miért vannak szabálytalankodásra kényszerítve a kerékpárosok, amikor látszólag az ég világon semmi nem indokolja a tiltó táblák kihelyezését? Hihetnénk persze azt, hogy épül a karácsonyi vásár és emiatt, de nemhogy építkezésnek, még a bódék alkotóelemeinek sincs nyoma a téren:

A pénteken este a Széchenyi teret kerékpárral átszelni kívánók az alábbi képpel szembesülhetnek:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Hogyan szabályos felhajtani a Belvárosi hídra, ha sehogyan sem az?

Leaszfaltozták a Híd utcát és szűkebb környezetét még október elején, azóta felkerültek az útburkolati jelek, néhol a KRESZ-táblák is. Úgy tűnt, hogy ezek végleges állapotukban vannak, azonban a felújítások idejére kijelölt fő terelőútvonalon, a Deák Ferenc utcában történt változtatásokat valószínűleg nem követték le a munkálatok és a lezárások, így generálva egy nem várt kérdést: hogyan szabályos felhajtani a Belvárosi hídra, ha sehogyan sem az?

Marad tehát a kényszerű szabálytalankodás, ami látszólag nemigen zavarja a szegedieket, mindenki megy át, ahogyan eddig:

Persze nem arról van szó, hogy valaki ténylegesen hátrányt szenvedne ebből, hanem a város hozzáállásáról, hogy nemcsak rendszeresen lezárják Szeged legforgalmasabb kerékpáros útvonalait terelés nélkül (az Oskola utcánál mondjuk jól meg lett csinálva), de néha még olyan esetekben is lezárás van, amikor valójában nincs munkavégzés még akár napokig.

A környéken nemrég egyébként az autósok kerültek kellemetlen helyzetbe, amikor egy a Deák Ferenc utcában hibásan kihelyezett tábla miatt nem volt szabályos módja a Belvárosi hídra történő felhajtásnak. Ellenben a kerékpáros esettel, akkor még a rendőrség is rászállt egynémely autósra.