Elindult a tram-train hétfőn hajnalban. Hódmezővásárhelyről 3 óra 31 perckor ment az első, ezután Szegedről 4 óra 38 perckor vissza.
A járaton akkora tömeg volt, hogy aki Szegeden akart felszállni rá a nagyállomás felé, annak esélyei nemigen voltak. A tram-trainen volt Lázár János is, a projekt házigazdája, valamint számos ismertebb karakter, úgymint Homolya Róbert is, a MÁV jelenlegi vezérigazgatója vagy akár Juhász Tünde kormánymegbízott is, illetve Lázár korábbi korábbi vásárhelyi alpolgármestere, Hegedűs Zoltán is.
Az utasok szinte kivétel nélkül a Hódmezővásárhelyről Hódmezővásárhelyre utaztak. A jármű simán közlekedett, kapaszkodó is alig volt, de végig lehetett állni akár a nyolcvanas tempót is. Az első járat késéssel ért be ugyan a vásárhelyi nagyállomásra, de már útközben megfogyatkoztak az emberek a városon belül. Lázárék már Népkertnél leszálltak.
A hatalmas tömeg ellenére sikeres volt az első út, bár késések bőven voltak. Ennek ellenére a tömeg és az érdeklődés a kora reggel ellenére óriási volt, vasútbarátoktól kezdve politikuson át mindenki megfordult.