Hatvanpuszta felé kerülve tért vissza Budaörsre a helikopter, ami szombaton leszállt Szegeden

A hatvanpusztai major felé is elrepült az OE-XWY lajstromjelű, osztrák tulajdonban lévő bérhelikopter, ami szombaton leszállt néhány órára a szegedi repülőtéren, és amiből olvasóink látták kiszállni Mészáros Lőrincet és Várkonyi Andreát, majd elhajtani két sötétített üvegű Mercedesszel.

A helikopter MLAT-vevőjének adataiból az látszik, hogy a gép a szombati napot a budaörsi repülőtéren kezdte, ahonnan 10 óra után néhány perccel szállt fel. 10:24-kor az egyenesen Szeged felé tartó gép jele elveszett Kiskunfélegyháza magasságánál, de az addigi sebességgel számolva nagyjából 10:35-kor érkezhetett meg a szegedi repülőtérre, úgy fél órával a felszállás után.

Fotó: Ocskó Ferenc / Szegeder

Innen 14:45 körül szállhattak fel – az MLAT-jel '50-től, Kiskunmajsától érkezett. A helikopter egyenesen Felcsút felé repült, de Alcsútdoboz felett elfordult és elhaladt a hatvanpusztai major fölött, amiről nemrég derült ki, hogy Orbán Viktor már munkamegbeszéléseket is tart itt.

Hatvanpusztán azonban nem szállt le a helikopter

annak ellenére, hogy 15:30-kor itt tartott, hanem továbbhaladt, és az etyeki Korda filmstúdió felett átrepülve 15:35 körül visszaérkezett Budaörsre.

Az OE-XWY helikopter mozgása 2023. november 4-én Budaörsről Szeged irányába, majd vissza Budaörsre. Az MLAT-jelek nem mindig rögzülnek, így nem mutatják a teljes utat Szegedig, illetve Szeged irányából vissza Budaörsre

Forrás: globe.adsbexchange.com

Az MLAT egy olyan helymeghatározási technológia, amelyet a légi közlekedésben használnak a repülőeszközök pontos pozíciójának meghatározására. Az MLAT rendszerek általában olyan vevőállomások hálózatából állnak, amelyek képesek azonosítani és követni egy adott repülőeszköz által kibocsátott jeleket, mint például a másodlagos radar által kibocsátott ún. squawk-kódokat vagy az ADS-B transzponderek által küldött jeleket. Valamilyen hiba lehetett az oka annak, hogy Szeged környékén nem rögzültek jelek, sokszor előfordul ilyen a repülőgépeket követő oldalakon.

Maga a helikopter egyébként egy Agusta A109SP Da Vinci az osztrák Glock Aviation kötelékéből, ugyanakkor a cég honlapján nem szerepel mint bérelhető gép. Spotterek az elmúlt években többször fotózták magyarországi repülőtereken.

Még szombati cikkünk előtt kerestük levélben a Mészáros Csoportot, hogy a cég tulajdonosa járt-e a szegedi reptéren, és ha igen, akkor magán- vagy üzleti célú utazáson volt-e, egyelőre azonban nem válaszoltak megkeresésünkre.

A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy az olvasók Budapesten és egész Magyarországon értesüljenek a legfontosabb és legérdekesebb szegedi és környékbeli témákról és történésekről. Ez a cikk ezen együttműködés keretén belül jelenik meg a Telexen is. Ha szeretnéd, hogy még több sztorit tudjunk feldolgozni és az ország elé tárni, támogasd a Szegedert! Az eddig a Telexen megjelent cikkeink ide kattintva érhetők el.