Drágább lett a Pick szalámi, többet is profitál a cég

2023 első hat hónapját 4 milliárd 932 millió forint adózott eredménnyel zárta a Pick Szeged Zrt., az előző év azonos időszakban elért 4 milliárd 846 millió forint után – közölte a társaság pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett féléves jelentésében.

A cég nettó árbevétele az év első felében 38 milliárd 837 millió forintra nőtt a bázisidőszaki 35 milliárd 930 millió forintról. Ezen belül az exportértékesítés 9 milliárd 174 millió forintról 10 milliárd 423 millió forintra nőtt, a belföldi értékesítés pedig 1,7 milliárd forinttal 28 milliárd 414 millió forintra emelkedett.

Mindez azt jelenti a vállalat szerint, hogy az élelmiszerpiacon érzékelhető keresletcsökkenés és az emelkedő költség-, alapanyag- és feldolgozási költségek mellett sikerült biztosítaniuk az eredményes működést. Az első hat hónapban a nyershús-alapanyagok felvásárlási ára tovább nőtt, júniusban rekordszintre, kilogrammonként 2,5 euróra emelkedett.

Az árbevételt az emelkedő alapanyag- és feldolgozási költségek miatt végrehajtott „árkorrekciók” is emelték.

A KSH adataira hivatkozva megjegyezték, hogy a Magyarországon a húskészítménygyártó ágazat termelési volumene az év első felében 15 százalékkal csökkent. Várakozásaik szerint a második fél évben megállhat a húskészítmények iránti kereslet visszaesése, és a sertéshús árának csökkenésére is számítani lehet. Ezek a tényezők a gazdálkodási környezet némi javulását jelzik előre a cég számára.

Még áprilisban jelent meg egy cikkünk arról a témában, hogy hét országban vizsgáltuk meg a Pick téliszalámi árát, és kiderült, hogy Magyarországon az egyik legolcsóbb, míg Norvégiában a legdrágább. Itt a lényeg, hogy az eltérő áfakulcsok és az exporthoz alkalmazott árazás okozza a nagy árkülönbségeket. Az árkülönbségek azt mutatják, hogy az országok közötti gazdasági különbségek jelentős hatással vannak az árakra és a vásárlóerőre.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Hét országban néztük meg, olcsóbb vagy drágább-e a Pick téliszalámi

Arra voltunk kíváncsiak, hogy olcsóbb-e vagy drágább külföldön, mint itthon. Kiderült, hogy csak egy országban nem éri meg annyira téliszalámit venni, ugyanis hazánkban jobban járunk vele, Norvégiában több mint dupla annyiba kerül az egyik szupermarketben.